Euronics

Euronicsin ja Digizerin yhteinen historia on jatkunut useita vuosia. Yhteistyö alkoi ulkoistetulla asiakaspalvelulla, ja Digizer toteuttaa sitä yhä Euronicsille. Kodintekniikkaketju luottaa meihin myös Google-mainonnassa ja hakukoneoptimoinnissa.

Euronics luottaa Digizeriin ulkoistetun asiakaspalvelun toteuttajana

Euronics oli Digizerin ensimmäisiä asiakkaita, kun yhteinen matka alkoi syksyllä 2016. Digizer oli perustettu vain muutama kuukausi aikaisemmin.

Ensimmäiseksi Euronics ulkoisti verkkokaupan asiakaspalvelun Digizerille. Ennen muutosta kodintekniikkaketju teki yhteistyötä toisen toimijan kanssa, mutta päätyi vaihtamaan operaattoria.

– Digizeriltä löytyi kokonaisvaltainen ja kustannustehokas palvelu, Euronicsin verkkokaupan päällikkö Santtu Venäläinen kertoo.

Koska kaupan ala on hektinen, Venäläinen halusi, että myös yhteistyökumppani kykenee mukautumaan kaupan vauhdikkaaseen arkeen. Päivittäisessä asiakaspalvelussa täytyy usein tehdä nopeita ratkaisuja.

– Toimimme aiemmin Suomen suurimman operaattorin kanssa, mutta toimija ei ollut niin ketterä palveluissaan kuin olisimme halunneet. Meidän kaltaiselle hektiselle toimijalle sopii paremmin henkilökohtaisempi ja ketterämpi reagointikyky, jollaista Digizer tarjoaa.

Ulkoistettu asiakaspalvelu mahdollistaa monia asioita

Digizer päivystää Euronicsin asiakaspalvelussa arkisin klo 8–16 ja chatissa klo 8–21. Kyseessä on hybridimalli, sillä kodintekniikkakauppa hoitaa myös itse asiakaspalvelua. Digizer auttaa valituilla kanavilla.

Asiakaspalvelu vastaanottaa arkipäivisin kymmeniä chat-keskusteluja ja puheluita. Sesonkeina kapasiteetti on reilusti suurempi.

Digizerin asiakaspalvelijat auttavat kuluttajia muun muassa tuotteiden, kuten sopivan pesukoneen tai jääkaapin valinnassa. Lisäksi aspalaiset neuvovat asiakkaita tilausten tekemisessä.

Asiakaspalvelulla voi olla iso rooli liidien keräämisessä. Myös Euronicsillä Digizerin aspalaiset keräävät liidejä myymälöille ympäri Suomen. Asiakaspalvelun kautta tulee perinteisesti myös jonkin verran reklamaatioita, jotka aspa hoitaa eteenpäin.

Kiinnostaisiko sinua kuulla lisää ASPA Pro -palvelustamme? Ole meihin yhteydessä, niin jutellaan lisää.

Google-mainonta ja hakukoneoptimointi kuuluvat palvelukokonaisuuteen

Asiakaspalvelun lisäksi Euronics ulkoisti vuonna 2019 Google-mainonnan ja hakukoneoptimoinnin Digizerille.

– Meille oli luontevaa laittaa erilaisia palveluita saman katon alle. Digizerin tarjoamat henkilökohtaiset ja ketterät palvelut sekä erittäin kilpailukykyinen hinta ratkaisivat.

Santtu Venäläinen toivoi myös sitä, että kumppani on oman alansa ammattilainen.

– Vaatimuksena oli, että yrityksellä on Google-sertifikaatit ja tekijät luottavat omaan osaamiseensa.

Euronicsillä markkinoinnista vastaa Marketing Specialist Paula Kahila, joka halusi myös välittää markkinoinnin osalta omat terveisensä asiakastarinaan:

– Digizer hoitaa työt tehokkaasti ja ammattitaidolla. Erityisen mieluisaa on, että he ehdottavat myös proaktiivisesti kehityksen paikkoja meidän suuntaamme. Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa tästä digikumppanista.

Venäläinen jatkaa samoilla linjoilla. Hänen mukaansa Euronics-ketjun Google-näkyvyys on mennyt harppauksia eteenpäin yhteistyön myötä.

Digizerin toteuttama ulkoistettu asiakaspalvelu saa Euronicsiltä kiitosta

Ulkoistetun asiakaspalvelun myötä kodintekniikkaketju voi tarjota palvelua asiakkailleen isommalla skaalalla. Esimerkiksi aukioloaikoja on voitu pidentää.

Kun asiakaspalvelu toimii, se näkyy usein myös asiakastyytyväisyydessä. Euronicsin slogan Parasta paikallista palvelua liittyy läheisesti myös Digizerin toteuttamiin palveluihin.

– Haluamme tarjota kuluttajille parasta paikallista palvelua myös digitaalisissa kanavissa. Slogan on kulmakivenä ihan kaikkeen tekemiseemme, Venäläinen sanoo.

Digizerin aspatiimi auttaa kuluttajia oikean kodinkoneen valinnassa Euronicsin asiakaspalvelussa.

Jotta asiakaspalvelun laatu pysyy jatkossakin hyvänä, Euronics kouluttaa Digizerin asiakaspalvelijoita. Koulutuksissa voi olla esillä vaikkapa jokin teema tai uutuustuotteet.

Kun uusia aspalaisia aloittaa, Euronics esittelee toimintaansa ja perehdyttää työntekijät. Digizerin asiakaspalvelu on myös vieraillut ketjun myyntihenkilökunnalle järjestetyissä koulutuksissa.

Palaverit ovat erottamaton osa yhteistyötä. Niissä käydään läpi ajankohtaisia asioita ja kaikkea, mitä mieleen milloinkin tulee. Tapaamisten tavoitteena on kehittää toimintaa entisestään – ja totta kai saada lisää kasvua Euronics-ketjulle.

Venäläinen arvostaa Digizerin aktiivista ja aloitteellista lähestymistapaa.

– Keskustelemme ja tarkastelemme, mitä voisimme tehdä toisin. Kehitysideoita tulee puolin ja toisin.

Jatkuva kehittyminen, kasvu ja toiminnan parantaminen ovatkin agendalla monessa yrityksessä – niin Euronicsilläkin. Myös asiakaspalvelua kehitetään vuosi vuodelta. Digizerin toteuttama ulkoistettu asiakaspalvelu saakin Venäläiseltä hyvän kouluarvosanan.

– Kiitettävää kohden mennään, Venäläinen summaa.

Etsitkö sinäkin ammattitaitoista kumppania asiakaspalvelusi toteuttamiseen? Me autamme – ota yhteyttä.