Digizerin tarina

Alussa oli pöytä, puhelin, tuoli, roskis ja Jaakko.

Vain hetki sitten Kansankadun pienessä toimistohuoneessa oli syntynyt uusi liikeidea verkkokauppoja palvelevasta digimarkkinoinnin yrityksestä, Digizer Oy:stä. Elettiin vuotta 2016.

Alkutilanne ei kuitenkaan ollut helppo, sillä Digizerin perustamisen aikaan digimarkkinoinnin ala oli värikästä. Yritykset olivat tarjonneet pitkäkestoisia sopimuksia, ja asiakkaat kokivat tulleensa höynäytetyiksi, koska eivät ymmärtäneet modernista alasta hölkäsen pölöystä. Digizer päätti taistella tuulimyllyjä vastaan.

Alussa tiimi koostui vain kourallisesta työntekijöitä, joista suurin osa on edelleen yrityksessä. Yhtenä päivänä porukka kokoontui tuolloin Vihikarissa sijaitsevalle toimistolle pohtimaan, miten he voisivat erottua muista digimarkkinoinnin yrityksistä. Aikansa tuumittuaan eräs heistä, Emma, oivalsi:

– Tehdään ihan eri tavalla kuin muut yritykset!

Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että sopimukset solmittiin – ja solmitaan yhä – asiakkaiden kanssa toistaiseksi voimassaoleviksi, jolloin heillä oli mahdollisuus irtisanoa sopimus. Toiminta starttasi toukokuussa 2016, eivätkä asiakkaat irtisanoneet sopimuksiaan.

Myös koko yrityksen konsepti suunniteltiin erilaiseksi kuin kilpailijoilla. Digizerin tarkoituksena olisi palvella verkkokauppiaita, jotta he saisivat keskittyä omaan työhönsä, kaupan tekemiseen. Kaiken muun, kuten varastoinnin, digimarkkinoinnin ja tuotevalokuvauksen verkkokauppa voisi ulkoistaa Digizerin hoidettavaksi. Tällä avaimet käteen -ratkaisulla on menty näihin päiviin saakka.

Digizerin tapa toimia on lyhyesti ja ytimekkäästi analysointi, toteutus ja seuranta. Asiakasta kuunnellaan tarkalla korvalla, ja hänet pidetään ajan tasalla tuloksista. Yritystä voi kuvailla kolmella sanalla, luotettava, auttavainen ja asiantunteva. Työntekijät kehittävät osaamistaan säännöllisesti pysyäkseen kärryillä digimarkkinoinnin tiuhaan muuttuvalla alalla.

Tänä päivänä Digizer Oy työllistää yli 20 työntekijää, ja kasvu on vauhdikasta. Talossa on kirjava joukko eri alojen osaajia aina myynnin ammattilaisista digimarkkinoijiin.

Digizerin toimitusjohtajalle Jaakko Heikkiselle ja operatiiviselle johtajalle Ville Kuusistolle on tärkeää, että työntekijät viihtyvät työssään. Digizer haluaa myös tarjota nuorille, uraansa aloitteleville ammattilaisille polun työelämään.

– Hyvät työntekijäkokemukset johtavat hyvään liiketoimintaan, Ville filosofoi.

Yhtä tärkeää kuin työntekijöiden viihtyminen, on myös asiakkaiden tyytyväisyys. Vielä tänäkin päivänä Digizer Oy palvelee asiakkaita, jotka ovat kulkeneet matkassamme aivan yrityksen alkumetreiltä saakka.

Yhteystiedot

010 320 9125
[email protected]

Oulun toimisto

Mäkelininkatu 43
90100 Oulu

Helsingin toimisto

Lönnrotinkatu 5
Suomitalo 2. kerros
00101 Helsinki