Comfystore

Leijonan luolasta tuttuja vilttihuppareita maahantuova verkkokauppa Comfystore on
kasvattanut myyntiään Digizerin toteuttaman Google-mainonnan avulla.

Digimarkkinoija-palvelulla apua sinne, missä sitä
kulloinkin tarvitaan

Comfystore on suomalainen verkkokauppa, joka myy ja maahantuo Leijonan luola -televisio-ohjelmasta tutuksi tulleita vilttihuppareita. Oulusta käsin operoiva Comfystore toimii Comfy-huppareiden virallisena maahantuojana Suomessa ja Ruotsissa.

Yhteistyön myötä Comfystoren toimitusjohtaja Valtteri Grönberg on saanut järkevöitettyä omaa ajankäyttöään ja päässyt keskittymään kasvun suunnitteluun. Asiakkuudesta vastaava, Senior Digital Marketing Specialist Emma Ylitalo polkaisi yhteistyön käyntiin syksyllä 2022.

– Kun Emma tuli mukaan tekemään Google-mainontaa, olen siirtynyt vahvemmin yrityksen kasvun ja tulevaisuuden suunnitteluun. Olen aikaisemmin itse pyörittänyt meidän markkinointia, mutta aika ei riitä kaikkeen, eikä oma osaaminen Google-markkinoinnin osalta ole riittävän hyvää. Heittelen kuitenkin ideoita ja pysyn aktiivisesti taustalla, Valtteri kertoo.

Merkittävää kasvua Google Ads -mainonnalla

Heti yhteistyön alussa asetettiin tavoitteet, joiden perusteella Emma lähti suunnittelemaan tehtäviä toimenpiteitä. Ensimmäisenä on tartuttu Google-mainonnan kehittämiseen. Valmiin suunnitelman jälkeen oli aika viedä toimenpiteet käytäntöön ja laittaa kampanjat käyntiin.

Yhdessä sovitut tavoitteet on saavutettu kirkkaasti, kaikista kirkkaimpana myynnin kasvu. Kun vuoden 2022 tuloksia vertaa vuoteen 2021 ajanjaksolla syyskuu-joulukuu, on myynti kasvanut 82 prosenttia. Myös konversioaste on vertailuajanjaksolla saatu nostettua.

– Myynnin kasvu on ollut huikeaa, myös euroissa. ROAS on pysynyt aika lailla samana, mikä tarkoittaa sitä, että myyntiä on kasvatettu kannattavasti. Kun myynnin kasvua tehdään merkittävästi, ei liikenteen laatu ja kustannustehokkuus ylipäätään aina pysy samalla tasolla, selventää Digizerin Emma.

Rinnakkain kaksi Comfystoren vilttihuppareita mainostavaa mainoskuvaa
Comfystorelle toteutettuja mainoksia.

Orgaanisen somen kehitystyötä ja kansainvälisiä markkinoita

Seuraavat askelmerkit on sovittu. Kun vilttihuppareiden kuumin sesonki on joulun jäljiltä ohi, on aika panostaa enemmän myös muuhun SEO-työhön, kuten nettisivusisältöjen optimoituun sisällöntuotantoon. Paukkuja laitetaan orgaanisen näkyvyyden kasvattamisen lisäksi myös kansainvälisille markkinoille.

– Olemme olleet Digimarkkinoija-palveluun tyytyväisiä. Pystymme hyödyntämään kaikkia Digizerin digimarkkinoinnin palveluita. Nytkin siirretään resursseja sinne, missä niitä tarvitaan eli esimerkiksi orgaanisen näkyvyyden kehittämiseen, Valtteri kertoo.

Palavereita pidetään pääsääntöisesti kerran tai kaksi kuukaudessa. Yhdessä käydään läpi seuraavan kuukauden budjetti ja vaihdetaan ajatukset seuraavista toimenpiteistä.

– Nyt kasvatetaan orgaanista näkyvyyttä. Kasvun myötä maksullisen mainonnan budjettia pystytään tulevina sesonkeina laskemaan, Emma selventää.

Myös kansainvälisten markkinoiden kehittämiseen on aikaa panostaa entisestään.

– Ruotsin myynti ei lähtenyt vielä tänä talvena suunnitellulla tavalla käyntiin ja siellä on vielä paljon potentiaalia käytettävänä, Valtteri kertoo.

 

“Kaikki on mennyt kuten alussa ajattelinkin”

Comfystorella on Digizerin lisäksi myös muita yhteistyökumppaneita mainonnan saralla. Jotta parhaimmat tulokset saavutetaan, on Emma seurannut myös heidän työtään.

– Kun seuraan mitä esimerkiksi Metan puolella tapahtuu, saadaan mainonta yhtenäisemmäksi. Vaikka me Digizerillä toteutamme vain yhtä kanavaa Comfystorelle, on tämä kuitenkin kokonaisuus, jossa täytyy huomioida muutkin markkinointikanavat.

Valtteri on Digizerin ja Comfystoren yhteistyöhön tyytyväinen.

– Olemme saaneet ammattitaitoista apua ja hyviä tuloksia. Kaikki on mennyt kuten alussa ajattelinkin ja Digizerin ammattitaito on vastannut sitä mitä on oletettu.

 

Haluatko sinäkin apua digimarkkinoinnin kehittämiseen? Emma Ylitalo ja muut digitiimin asiantuntijamme ovat valmiina auttamaan! Ota meihin yhteyttä ja saavutetaan yhdessä entistä parempia tuloksia!