Google Performance Max

Google Performance Max on kampanjatyyppi, joka tuo lisätehoa digimarkkinointiin ja helpottaa mainostajien työtä.

Google Performance Max -kampanja on käänteentekevä mainostajille

Google Performance Max on suunniteltu auttamaan mainostajia saamaan kaiken irti mainosbudjetistaan Googlessa. Googlen uusi kampanjatyyppi Performance Max optimoi, nimensä mukaisesti, kampanjasi maksimaaliseen suorituskykyyn.

Maksimitulokset- eli Performance Max -kampanja perustuu kolmeen pilariin: läpinäkyvyys, hallinta ja tulokset. 

1

Läpinäkyvyys tarkoittaa, että mainostajat saavat nyt käyttöönsä enemmän tietoa kampanjoistaan. Saat tietoa siitä, miten Google Performance Max -mainokset toimivat ja mitkä avainsanat johtavat konversioihin.

2

Hallinta tarkoittaa, että mainostajat voivat hallita Maksimitulokset-kampanjoitaan tehokkaammin, mukauttaa budjetteja ja optimoida niitä asetettujen tavoitteiden mukaisesti.

3

Tulokset merkitsevät sitä, että Google-mainontaan käytetylle rahalle saa enemmän vastinetta eli ROI kasvaa. Lisäksi klikkausprosentti (CTR) on korkeampi, konversioiden määrä suurempi ja konversiokohtaiset kustannukset alhaisemmat.

Performance Max -kampanjamuodossa on monia uusia ominaisuuksia, jotka hyödyttävät etenkin mainostajia. Kun mainostajilla on enemmän tietoa ja hallintaa, he voivat siirtää fokuksen liidien tuottamisesta konversioiden kasvattamiseen. Paremmat tulokset pitävät sisällään myös suuremman ROI:n, joten Performance Max voi tuoda todellisia ja käänteentekeviä muutoksia niille, jotka sen ottavat käyttöön.

Mitä hyötyä Maksimitulokset-kampanjasta voi olla sinun yrityksellesi?

Haluatko löytää uusia keinoja lisätä myyntiä, houkutella asiakkaita ja parantaa tulosta? Performance Max -kampanjat auttavat ratkaisemaan edellä mainittuja ongelmia tarjoamalla mainostajille työkaluja ja resursseja.

Maksimitulokset-kampanjoista on esimerkiksi seuraavia hyötyjä ja etuja:

Konvertoituva asiakas

Lisää konvertoituvia asiakkaita

Valitsemalla oikeat tavoitteet, käyttämällä Google-verkostoa ja hyödyntämällä Googlen dataa tavoitat tehokkaimmin konvertoituvan yleisön.

Enemmän arvoa

Enemmän arvoa

Googlen tarjoaman datan avulla mainoksesi näkyvät parhaissa paikoissa, jolloin mainonnasta saatu hyöty kasvaa.

Parempi tulos

Tulosta syntyy

Performance Max -kampanjoiden tavoitteena on tuloksen tekeminen ja maksimoiminen.

 

Jos etsit keinoja parantaa yrityksesi suorituskykyä, sinun kannattaa käyttää Maksimitulokset-kampanjoita. Oikein suunnitellulla ja toteutetulla kampanjalla voit saavuttaa maksimaalisen hyödyn ja potentiaalin.

 

Mitä Performance Max -kampanjoista tulisi tietää?

Jos tiedät, mitä tavoittelet, mutta et aivan tiedä miten saavutat tavoitteesi, Performance Max on oikea valinta. Google tarjoaa dataa, jolloin mainostajan rooli kevenee. Performance Max -kampanjan käynnistämiseksi:

1

Määritä tavoitteet, hintatarjoukset ja budjetti: maksimitulokset-kampanjan tavoite voi olla esimerkiksi “myynti”, “liidit” tai “liikenne verkkosivustolle”

2

Säädä muut kampanja-asetukset: valitse muun muassa sijainti, kielet ja kampanja-aika

3

Lisää sisältöryhmät (asset groups): ne ovat mainosten rakennuspalikoita. Kirjoita otsikot, valitse kuvat ja lisää kuvaukset

 

Performance Max -kampanjoiden käynnistäminen on siis yksinkertaista, eikä mainostajan tarvitse luoda itse mainoksia. Google hyödyntää sisältöryhmiä, muodostaa parhaat yhdistelmät ja valitsee sopivimmat paikat. 

Maksimitulokset-kampanjoiden hyötyihin kuuluu myös yleisösignaalit. Voit lisätä itse yleisösignaaleja, eli esimerkiksi asiakasdataa, minkä avulla Google pystyy löytämään parhaiten konvertoituvat asiakkaat. Googlelle tarjotut yleisösignaalit toimivat ikään kuin oppimismateriaalina, ja auttavat saavuttamaan parhaat tulokset entistä tehokkaammin.

Kaipaisitko apua Google Performance Max -kampanjoidesi kehittämiseen? Ota yhteyttä! Autamme mielellämme.

Hyödynnä Performance Max -kampanjoita parhaalla mahdollisella tavalla

Performance Max -kampanjatyyppi on suunniteltu auttamaan mainostajia saamaan parhaan hyödyn irti Google Ads -kampanjoistaan. Se tarjoaa työkalut ja resurssit tehokkaaseen Google-mainontaan, joiden avulla mainonta myös helpottuu. Kampanjoita ja mainoksia luodessa kannattaa kuitenkin huomioida seuraavat asiat, jotta niistä saa maksimaalisen hyödyn.

Tavoite

Tavoitteet

Haluatko kasvattaa brändin tunnettavuutta, myyntiä tai verkkosivuston liikennettä? Valitsemalla oikean tavoitteen kampanjaa luodessa sen saavuttaminen on todennäköisintä.

Sisältöryhmät

Sisältöryhmät

Vaikka Google luo mainokset puolestasi, sisältöryhmät tulee suunnitella ja valita huolella. Näin mainoksistasi tulee houkuttelevia ja vakuuttavia.

Optimointi

Optimointi

Performance Max tarjoaa runsaasti hyödyllistä dataa. Testaile ja tee muutoksia datan pohjalta – siten optimoit kampanjasi ja saavutat maksimaalisen hyödyn.

 

Näitä vaiheita noudattamalla yritykset voivat hyödyntää verkkomainontaansa parhaalla mahdollisella tavalla ja parantaa tuloksiaan merkittävästi.

Voisiko Google Performance Max olla osana organisaationne digimarkkinointia? Ota yhteyttä Digizeriin, autamme mielellämme organisaatiotasi Google-mainonnan hyödyntämisessä.

Ellet ihan tiedä, mistä lähteä liikkeelle, voit selvittää digimarkkinointisi tilan ilmaisella auditoinnillamme. Tilaa auditointi tästä!

Tilaa ilmainen auditointi

Tutustu myös blogijulkaisuihimme Google-mainonnasta