Uutiskirjeen markkinointiviestin monipuolinen räätälöitävyys
Uutiskirjeen teksti- ja kuvamäärä sekä muotoilu ja asettelu voidaan toteuttaa tarpeiden mukaan, ja tätä asettelua on mahdollista tarvittaessa vaihtaa eri kirjeisiin. Tavoitteena on, että kirjeen vastaanottaja saataisiin tekemään toivottu toimenpide mahdollisimman suurella todennäköisyydellä.
Verkkokaupassa asiakasta on mahdollista ohjata suoraan ostoksille tiettyihin tuotteisiin tai tuotekategorioihin. Vaihtoehtoisesti linkit voivat ohjata vierailemaan sivuston tietyillä sivuilla tai vaikka täyttämään yhteydenottolomakkeen.
Email marketing on loistava tiedotuskanava
Uutiskirje toimii mainiosti tiedotuskanavana. Voit jakaa asiakkaillesi sekä muille yrityksestäsi kiinnostuneille ajankohtaista tietoa yrityksesi kuulumisista, tapahtumista ja tarjouksista. Tiedotuskirjeitä on mahdollista lähettää esimerkiksi parin viikon välein, kerran kuukaudessa tai vaikkapa neljä kertaa vuodessa.
Sähköpostimarkkinointi kampanjoiden tehostajana
Sähköpostimarkkinointi on erinomainen väline markkinointikampanjoiden toteuttamiseen ja tehostamiseen. Kampanjoita kannattaa markkinoida useassa kanavassa, ja sähköpostimarkkinoinnilla tavoitat tehokkaasti juuri ne henkilöt, jotka haluavat tietää, mitä yrityksessäsi tapahtuu.
Markkinointikampanjan voi vaihtoehtoisesti rakentaa myös koskemaan ainoastaan uutiskirjeen tilaajia. Tuloksia tästä voi seurata helposti esimerkiksi lisäämällä kirjeeseen alekoodin, jonka voi käyttää sivustollasi.
Email marketing on hyvä keino brändin vahvistamiseen
Brändimainonta on tärkeä osa markkinointia. Uutiskirjemarkkinoinnin avulla myös brändisi vahvistuu, kun pysyt asiakkaiden mielessä.
Uutiskirjeiden ulkoasulla, otsikoinnilla, kuvilla sekä kirjoitustyylillä on mahdollista tuoda brändiäsi tehokkaasti esille. Lisäksi eri palveluista ja tuotteista kiinnostuneille henkilöille voi luoda erilaisia kirjeitä useampien sähköpostilistojen tai automaatioiden avulla. Uutiskirjeisiin on esimerkiksi mahdollista rakentaa erilainen ulkoasu ja viestin sanoma kuluttaja-asiakkaille sekä B2B-asiakkaille.
Uutiskirjeitä kannattaa kohdentaa ja räätälöidä juuri oikeille kohderyhmille, jotta viestin vastaanottaja saa mahdollisimman paljon lisäarvoa kirjeestä. Tällöin myös viestisi luetaan todennäköisemmin ja se saa aikaan toivotun toimenpiteen, esim. klikkauksen nettisivuille tai yhteydenoton.
Ennenkuin otat sähköpostimarkkinoinnin osaksi digitaalista markkinointimiksiäsi, mieti uutiskirjeviestinnällesi sopiva sisältöstrategia, joka ottaa huomioon niin kohderyhmäsi kuin uutiskirjeiden lähetystiheyden ja kaiken muun siltä väliltä. Lisää vinkkejä siihen, mistä hyvä uutiskirje koostuu, löydät blogistamme.