NT-Box

NT-Box on suomalainen perheyritys, täyden palvelun laukkukauppa laajalla valikoimalla. Digizer on auttanut kasvattamaan NT-Boxin verkkokaupan myyntiä, liikennettä ja näkyvyyttä vuodesta 2019.

“Digimarkkinointi on niin kaukana laukun tekemisestä kuin vain voi olla”

NT-Box on suomalainen perheyritys, täyden palvelun laukkukauppa laajalla valikoimalla. Verkkokaupan lisäksi NT-Box palvelee asiakkaitaan kolmessa kivijalkamyymälässä.

Samaan perheeseen NT-Boxin kanssa kuuluu myös Nokian Nahkatuote, joka maahantuonnin lisäksi valmistaa laukkuja itse Suomessa ja Virossa. Kivijalkaliikkeet ja verkkokauppa toimivat Nokian Nahkatuotteen tehtaanmyymälöinä.

NT-Boxin Antti Rantanen kertoo, että digimarkkinoinnin kumppani on aikoinaan haettu, sillä oma aika ja osaaminen ei kaiken muun lisäksi riittänyt myös digimarkkinoinnin haltuunottoon.

– Tämä on niin kaukana laukun tekemisestä kuin vain voi olla. Parempi käyttää ammattilaisia, jotka tekevät tätä työkseen, Rantanen tiivistää.

Mitä Digizer NT-Boxille tekee?

Digizer on auttanut kasvattamaan NT-Boxin verkkokaupan myyntiä, liikennettä ja näkyvyyttä vuodesta 2019. NT-Boxille tehtävä kuukausityö sisältää tällä hetkellä esimerkiksi:

  • Metan mainontaa, kuten kampanjoiden tekoa, optimointia ja seurantaa
  • Hakukoneoptimointia, esimerkiksi kategoriatekstien hiomista ja SEO:a tukevien blogitekstien kirjoittamista
  • Google-mainonnan toteuttamisen
  • Mainossisältöjen luomisen

Digizerin kanssa digimarkkinointia voi kehittää eri tavoin. NT-Boxin tapauksessa asiakas esimerkiksi kirjoittaa itse kategoriatekstit, joita Digizerin asiantuntija optimoi entistä hakukoneystävällisemmiksi. Asiakkuudesta vastaava Digital Marketing Specialist Anniina Mäki-Petäys työstää mainokset itsenäisesti asiakkaan toimittamien tuotekuvien ympärille.

– Me on saatu mainosten tekemiseen hyvin apua, ja kivoja mainoksia onkin saatu. Tekstit ja mainoskuvat on selkeästi tehty meitä ajatellen, Rantanen kertoo.

Laukku-mainos, jossa seitsemän laukun tuotekuvaa persikkaisella taustalla. Alhaalla keskellä liikkeen logo.
Digizerin Anniina Mäki-Petäys toteuttaa mainoskuvat asiakkaan toimittamia tuotekuvia hyödyntäen.

Kuukausityöllä kasvua liikenteeseen ja myyntiin

Jotta työ kantaisi parhaiten hedelmää, kannattaa tavoitteet pitää kirkkaana mielessä. Tavoitteiksi NT-Boxin ja Digizerin välisen yhteistyön tiimoilta on asetettu:

  1. Tunnettuuden lisääminen, eli esimerkiksi kävijämäärän kasvattaminen verkkosivuilla mainonnan avulla.
  2. Näkyvyyden lisääminen, keskittyen erityisesti orgaanisen näkyvyyteen.
  3. Myynnin lisääminen niin verkkokaupassa kuin kivijalkaliikkeissä.

– Viimeisimpänä on panostettu erityisesti orgaanisen näkyvyyden kehittämiseen hakukoneoptimoinnilla, kertoo Mäki–Petäys.

Hyvät tulokset kertovat tavoitteiden saavuttamisesta

Mäki-Petäys ja Rantanen ovat yhtä mieltä siitä, että yhteistyön aikana on jo saavutettu hyviä tuloksia ja katseet ovat vahvasti tulevassa. Pelkkien arvailujen varaan tuloksia ei tarvitse jättää.

Tässä kuusi nostoa yhteistyön aikana saavutetuista tuloksia:

  1. Verkkokaupan myynti on kasvanut viimeisen vuoden aikana jokaisena kuukautena yhtä lukuun ottamatta viime vuoden vastaaviin kuukausiin verrattuna.
  2. Heinäkuu 2022 oli lukujen valossa ennätyskuukausi, sillä saimme sivustolle kävijäennätyksen 11036, joka on 46 % enemmän kuin vuoden 2021 heinäkuussa.
  3. Kävijäennätyksen lisäksi heinäkuussa 2022 teimme konversioennätyksen sekä myyntiennätyksen.
  4. Useimpina kuukausina viimeisen vuoden aikana sivuston kävijämäärä on lähes kaksinkertaistunut verrattuna vuoden takaiseen. Esimerkiksi maaliskuun 2022 kävijämäärä on kasvanut 135 % maaliskuuhun 2021 verrattuna.
  5. Facebook-mainonnan tuottavuus on parantunut. Viimeisen puolen vuoden aikana Facebookin kautta tuleva myynti on alkanut kasvamaan budjetin pysyessä samana.
  6. Google Adsissa mainoskulut ovat pysyneet samana, mutta viimeisen puolen vuoden aikana myynti on ollut selvästi parempaa edellisvuoden vastaavaan kuukauteen verrattuna.

Digimarkkinoinnin asiantuntija Mäki-Petäys pitää asiakkuuden monipuolisuudesta ja iloitsee jo saavutetuista tuloksista.

– Olen päässyt tekemään NT-Boxille monipuolisesti erilaisia digimarkkinoinnin toimenpiteitä, optimoidun sisällöntuotannon sekä mainoskuvien lisäksi. Kyllähän se aina mieltä lämmittää, kun on nähnyt, että tulokset ovat jo kehittyneet.

Tulokset käydään läpi kuukausittain

Digizerin asiantuntija raportoi tulokset NT-Boxille kerran kuukaudessa ja ne käydään yhdessä läpi kuukausipalaverissa.

– Pidämme säännölliset kuukausipalaverit asiakkaan kanssa etäyhteydellä. Lisäksi olemme kuukauden aikana yhteyksissä sähköpostitse eri toimenpiteisiin tai asiakkaan toiveisiin liittyen. Asiakas on meihin myös itse aktiivisesti yhteydessä ja sähköpostit lentelevät pitkin kuukautta, Mäki-Petäys kertoo.

Digizerin raportointimalli saa asiakkaalta kiitosta.

– Raportointi on meidän näkökulmasta hyvä juttu. Näin pysymme perillä siitä, missä mennään. Itse en kaikissa eri kanavissa ehtisi käydä tai seurata niiden tuloksia, Rantanen miettii.

Laukkukaupan tuotemainos jossa isänpäiväksi lahjaehdotuksia kuten matkalaukku, käsineet, reppu.
Mainoskuvissa ja mainostaessa huomioidaan myös juhlapäivät.

Kehitystyö ja yhteistyö jatkuu

Digimarkkinoinnin saralla löytyy jatkuvasti uutta kehitettävää. Kehitystyötä jatketaan Digizerin asiantuntijoiden ja asiakkaan kanssa yhdessä. Asiakkaan aktiivisuus saa Mäki-Petäykseltä kiitosta.

– Näin asiantuntijana on ihanaa, että myös asiakkaan puolelta ollaan aktiivisia sen suhteen, mihin keskitytään seuraavaksi. On hienoa huomata, että asiakas arvostaa tekemäämme työtä ja pystymme yhteistuumin edistämään yhteistyötä entistä paremmaksi.

Rantanen muistuttaakin, että asiantunteva digimarkkinoija ei pärjää yksin.

– On meistäkin kiinni, että digimarkkinoija pystyy tekemään työnsä hyvin. Jatkuvasti tässä yhdessä parannetaan markkinointia, jotta saadaan se entistä tehokkaammaksi.

– Meidän välinen yhteistyö on ollut sujuvaa ja mukavaa. Olemme tehneet töitä asiantuntevien osaajien kanssa ja saaneet neuvoja ja apua siihen, miten hommia viedään eteenpäin. Tästä on hyvä jatkaa, Rantanen päättää.

Digizerin asiantuntijan kuva

 

Haluatko sinäkin apua digimarkkinoinnin kehittämiseen? Anniina Mäki-Petäys ja muut digitiimin asiantuntijamme ovat valmiina auttamaan! Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä digimarkkinointisi tulevaisuutta.