Sosiaalisen median markkinointi
Sosiaalisen median markkinointi auttaa kasvattamaan näkyvyyttä ja myyntiä. Somemarkkinointia on oman sisällöntuotannon kautta saatu näkyvyys ja maksettu somemainonta.
Sosiaalisen median markkinointi auttaa kasvattamaan näkyvyyttä ja myyntiä. Somemarkkinointia on oman sisällöntuotannon kautta saatu näkyvyys ja maksettu somemainonta.
Some-markkinointi voidaan jakaa kahteen osa-alueeseen:
Jatkuva, säännöllinen sisällöntuotanto ja mainonta tuovat lisää myyntiä ja uskollisia asiakkaita. Omat sisällöt aktivoivat parhaiten jo saavutettuja asiakkaita, kun taas maksetulla mainonnalla pystyt tavoittelemaan uusia asiakkaita. Maksetussa mainonnassa on usein myös vaihtoehtona buustata oman tilin sisältöä tai tehdä varsinaisia mainoskampanjoita. Tästä voit lukea lisää esim. blogiartikkelistamme, jossa kerromme, mitä eroa on Facebookin mainoskampanjan ja postauksen buustauksen välillä.
Somessa on mahdollista kohdentaa mainontaa juuri oikeille ihmisille, sillä alustat profiloivat käyttäjät erittäin tarkasti.
Markkinoinnin tehokkuutta voidaan mitata tarkasti, mikä auttaa kokonaisvaltaisen markkinointisi kehittämisessä.
Asiakkaasi ovat jo somessa, joten heidän tavoittamisensa on helppoa.
Yrityksen tunnettuus on erittäin tärkeä markkinoinnin mittari. Voit kasvattaa sitä mainonnan avulla.
Saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi, mikä lisää yrityksesi tunnettavuutta ja antaa tuloksia.
Saat tietoa, mikä asiakkaitasi houkuttelee. Tieto oman kohderyhmän tarpeista erottaa sinut kilpailijoista.
Uudelleenmarkkinoinnin avulla voit tavoittaa ne henkilöt, jotka ovat jo vierailleet verkkosivullasi ja ovat kiinnostuneita tuotteistasi.
Löydät juuri tietyn kohderyhmän ihmisiä. Voit mainostaa esimerkiksi paikallisesti vain tietyssä kaupungissa tai maassa.
Sosiaalinen media on nykyaikainen ja kasvava markkinointikanava, joka yrityksen kannattaa ottaa haltuun. Somekanavia on monenlaisia ja moneen tarpeeseen. Uusia kanavia perustetaan jatkuvasti, joten mahdollisuus tavoittaa juuri oikea asiakasryhmäsi paranee koko ajan.
Myös yrityksen näkökulmasta somemarkkinointia voi tehdä monessa eri kanavassa. Ohessa muutama kanava, joissa Digizer tekee markkinointia.
Facebook on edelleen maailman suosituin somekanava.
Instagram on suosituimpia kuvan- ja lyhyiden videoiden jakokanava.
LinkedIn on kasvanut yritysten henkilöstön verkostointikanavasta aidoksi somekanavaksi.
TikTok on suosittu lyhyiden videoiden jakoalusta ja nopeimmin kasvavia somekanavia.
YouTube on maailman toiseksi suurin hakukone.
Rakennamme asiakkaillemme markkinointikampanjoita toteuttamalla kampanjan rakenteen ja mainosten sisällön.
Analysoimme ja optimoimme mainoskampanjat tehokkaasti asiakkaan toiveita kuunnellen.
Toteutamme myös sisältösuunnitelmia ja autamme somealustojen sisällöntuotannossa.
Ota yhteyttä, niin toteutetaan yhdessä yrityksellesi tuottavaa somemarkkinointia!
Selvitä markkinoinnin tila tilaamalla meiltä maksuton auditointi.