Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi eli email marketing on yksi digitaalisen markkinoinnin kustannustehokkaimmista työkaluista! Uutiskirjeviestintä on suoraa viestintää potentiaalisille ja nykyisille asiakkallesi ja se tuo tehokkuutta markkinointiisi.

Sähköpostimarkkinointi on digimarkkinoinnin muoto, jonka toteutustapana ovat uutiskirjeet. Uutiskirje lähetetään niiden asiakkaiden ja muiden henkilöiden sähköpostiosoitteisiin, jotka ovat halunneet yritykseltä sähköpostiviestejä.

Sähköpostimarkkinointia voidaan toteuttaa esimerkiksi viikoittain, jolloin uutiskirjeen tilaajat saavat tietoa mahdollisista viikkotarjouksista tai kanta-asiakkaiden eduista. Joskus taas sopivampi vaihtoehto voi olla uutiskirjeen lähetys kuukauden välein, jolloin siinä voidaan kertoa esimerkiksi kuukauden tarjouksista ja uutuuksista.

Sähköpostimarkkinoinnin edut

Markkinointiviestin räätälöitävyys

Markkinointiviestin räätälöitävyys

Helppo kanava asiakkaiden tiedottamiseen

Helppo kanava asiakkaiden tiedottamiseen

Tehokas väylä kampanjoiden markkinointiin

Tehokas väylä kampanjoiden markkinointiin

Sähköpostimarkkinointi on hyvä keino vahvistaa brändiä

Keino brändin vahvistamiseen

Uutiskirjeen markkinointiviestin monipuolinen räätälöitävyys

Uutiskirjeen teksti- ja kuvamäärä sekä muotoilu ja asettelu voidaan toteuttaa tarpeiden mukaan, ja tätä asettelua on mahdollista tarvittaessa vaihtaa eri kirjeisiin. Tavoitteena on, että kirjeen vastaanottaja saataisiin tekemään toivottu toimenpide mahdollisimman suurella todennäköisyydellä.

Verkkokaupassa asiakasta on mahdollista ohjata suoraan ostoksille tiettyihin tuotteisiin tai tuotekategorioihin. Vaihtoehtoisesti linkit voivat ohjata vierailemaan sivuston tietyillä sivuilla tai vaikka täyttämään yhteydenottolomakkeen.

Email marketing on loistava tiedotuskanava

Uutiskirje toimii mainiosti tiedotuskanavana. Voit jakaa asiakkaillesi sekä muille yrityksestäsi kiinnostuneille ajankohtaista tietoa yrityksesi kuulumisista, tapahtumista ja tarjouksista. Tiedotuskirjeitä on mahdollista lähettää esimerkiksi parin viikon välein, kerran kuukaudessa tai vaikkapa neljä kertaa vuodessa.

Sähköpostimarkkinointi kampanjoiden tehostajana

Sähköpostimarkkinointi on erinomainen väline markkinointikampanjoiden toteuttamiseen ja tehostamiseen. Kampanjoita kannattaa markkinoida useassa kanavassa, ja sähköpostimarkkinoinnilla tavoitat tehokkaasti juuri ne henkilöt, jotka haluavat tietää, mitä yrityksessäsi tapahtuu.

Markkinointikampanjan voi vaihtoehtoisesti rakentaa myös koskemaan ainoastaan uutiskirjeen tilaajia. Tuloksia tästä voi seurata helposti esimerkiksi lisäämällä kirjeeseen alekoodin, jonka voi käyttää sivustollasi.

Email marketing on hyvä keino brändin vahvistamiseen

Brändimainonta on tärkeä osa markkinointia. Uutiskirjemarkkinoinnin avulla myös brändisi vahvistuu, kun pysyt asiakkaiden mielessä.

Uutiskirjeiden ulkoasulla, otsikoinnilla, kuvilla sekä kirjoitustyylillä on mahdollista tuoda brändiäsi tehokkaasti esille. Lisäksi eri palveluista ja tuotteista kiinnostuneille henkilöille voi luoda erilaisia kirjeitä useampien sähköpostilistojen tai automaatioiden avulla. Uutiskirjeisiin on esimerkiksi mahdollista rakentaa erilainen ulkoasu ja viestin sanoma kuluttaja-asiakkaille sekä B2B-asiakkaille.

Uutiskirjeitä kannattaa kohdentaa ja räätälöidä juuri oikeille kohderyhmille, jotta viestin vastaanottaja saa mahdollisimman paljon lisäarvoa kirjeestä. Tällöin myös viestisi luetaan todennäköisemmin ja se saa aikaan toivotun toimenpiteen, esim. klikkauksen nettisivuille tai yhteydenoton.

Ennenkuin otat sähköpostimarkkinoinnin osaksi digitaalista markkinointimiksiäsi, mieti uutiskirjeviestinnällesi sopiva sisältöstrategia, joka ottaa huomioon niin kohderyhmäsi kuin uutiskirjeiden lähetystiheyden ja kaiken muun siltä väliltä. Lisää vinkkejä siihen, mistä hyvä uutiskirje koostuu, löydät blogistamme.

Sähköpostimarkkinointi on mitattavaa 

Sähköpostimarkkinoinnin tehoa ja tuloksia on helppo seurata. Jokaisesta lähetetystä viestistä saadaan raportti, joka kertoo esimerkiksi, miten kirjeitä on luettu ja mitä linkkejä lukija on klikannut. Tämä antaa selkeästi palautetta siitä, mitä seuraavaan kirjeeseen kannattaa muuttaa. Viesteissä on helppo kokeilla erilaisia lähestymistapoja ja testata niiden tuloksellisuutta.

Email-markkinointi on osa markkinoinnin automaatiota 

Mikäli haluat automatisoida viestejäsi esimerkiksi hoivatessasi potentiaalisia asiakkaita, voit ottaa käyttöön markkinoinnin automaation. Kun verkkosivuillasi vierailija tekee toivotun konversion (esim. lataa oppaan), hänelle voidaan automatisoida viestejä tietyn ajanjakson jälkeen. Näin ei-ostovalmis potentiaalinen asiakas pysyy postituslistallasi ja saa sinulta aika ajoin muistutuksen, jonka toivot johtavan myöhemmin kaupantekoon.

 

Miten Digizer tekee sähköpostimarkkinointia?

Digizer toteuttaa uutiskirjeet asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Toteutamme uutiskirjeitä toiveidenne mukaan.

Digizer auttaa suunnittelemaan uutiskirjekampanjoita, viestien sisältöä sekä niiden lähetystiheyttä

Voimme auttaa suunnittelemaan uutiskirjekampanjoita, viestien sisältöä sekä niiden lähetystiheyttä.

Digizer toteuttaa uutiskirjepohjan visuaalisesti yritykselle sopivaksi

Teemme uutiskirjepohjan visuaalisesti yrityksellenne sopivaksi.

Digizer anlysoi uutiskirjeiden kautta sivustolle tulevaa liikennettä

Analysoimme uutiskirjeiden kautta sivustolle tulevaa liikennettä.

Tutustu myös blogijulkaisuihimme sähköpostimarkkinoinnista