Hyvän tuotekuvan ominaisuudet

Tuotekuvilla on iso merkitys verkkokaupassa. Tuotekuviin liittyy tiettyjä vaatimuksia esimerkiksi valaistuksen ja kuvankäsittelyn suhteen, joten kyseessä ei ole mikään helppo juttu. Tuotekuvan ei tarvitse kuitenkaan olla erikoinen tai taiteellinen, ellet näin halua. Verkkokaupassa toimii hyvin valkoisella taustalla oleva hyvin valaistu kuva, joka antaa asiakkaalle tarpeeksi tietoa tuotteen ominaisuuksista.

Tuotekuvaa luodessa kannattaa ottaa huomioon seuraavat asiat:

Selkeä tausta ja hyvä valaistus

Tuotekuvissa kannattaa käyttää selkeää ja tasaisen väristä taustaa. Verkkokauppaan tuleviin tuotekuviin toimii hyvin valkoinen tausta.

Tuotekuvan ei tarvitse olla taidetta

Verkkokaupassa olevien tuotekuvien tarkoitus on auttaa asiakasta hahmottamaan tuotteen ominaisuuksia. Kuvan on hyvä olla yksinkertainen ja selkeä, josta voidaan erottaa yksityiskohtia.

Totuudenmukaiset värit ja mittasuhteet

Verkkokaupassa olevista kuvista pitäisi pystyä saamaan selville tuotteen koko ja tuotteen todellinen väri. Kuvien pitää olla myös tasalaatuisia toistensa kanssa.

Kuvaamiseen ei saisi kulua liikaa aikaa

Jos kameran asetuksia, valoja sekä muuta laitteistoa joutuu säätämään joka välissä, voi kuvaamiseen kulua aivan liikaa aikaa. Kuvausprosessin pitäisi olla mahdollimman nopea ja automaattinen.

 

Milloin tuotekuvaus kannattaa ulkoistaa?

Seuraavissa tapauksissa tuotekuvaus kannattaa ulkoistaa ammattilaiselle:

  • Kuvien ottamiseen itse kuluu liikaa aikaa.
  • Kuvien tulee noudattaa tiettyä linjaa ja olevan tasalaatuisia toistensa kanssa.
  • Tuotteet ovat kiiltäviä tai ne ovat kokonaan valkoisia/mustia.

 

Hyvä tuotekuva on selkeä kilpailuetu. Mikäli mietit tuotekuvauksen ulkoistamista, tutustu tuotekuvauspalveluumme tai ota meihin yhteyttä!

 

Blogiemme aiheita