Verkkokaupan konversioprosentti kasvuun Digimyyjä-chatin avulla

Chat on mainio keino kasvattaa verkkokaupan konversioastetta. Kerromme tässä artikkelissa lisää, miten Digimyyjä-chat auttaa kasvattamaan verkkokaupan konversioita. 

Muuta verkkokaupan kävijät asiakkaiksi 

Nykypäivän digitaalisessa maailmassa verkkokaupan konversioprosentti on keskeinen mittari verkkokauppayritykselle. Monet yritykset käyttävät chattia yhtenä keinona digitaalisen myynnin työkalupakissa: se kasvattaa konversioastetta ja lisää myyntiä. 

Verkkokaupan konversioprosentti kertoo sen, kuinka moni verkkosivuston vierailijoista tekee ostopäätöksen. Konversioprosentin kasvattaminen on tärkeää, jotta verkkokauppa voi lisätä myyntiään ja tehdä enemmän voittoa.

Chat on tehokas väline konversioiden kasvattamiseen, koska sen avulla asiakkaat voivat saada nopeasti ja reaaliaikaisesti vastauksia kysymyksiinsä ja huolenaiheisiinsa. Tämä auttaa heitä tekemään tietoon perustuvia päätöksiä ja tekemään ostoksen. 

Mutta miten chat voisi toimia proaktiivisen digitaalisen myynnin työkaluna? Chatbot ei tähän kovin hyvin taivu, vaan henkilökohtaisempi palveluote on tarpeen. Proaktiivinen, henkilökohtainen palvelu on myös digitaalisessa toimintaympäristössä mahdollista.

 

Digitaalinen myynti on verkossa tapahtuvaa myyntiä 

Verkkomyynti on nimensä mukaisesti verkossa tapahtuvaa myyntiä digitaalisten kanavien välityksellä. Myös verkossa asiakas toimii kuten muussa elämässä tehdessään ostosta: 

1) asiakkaalla on ongelma ja ostolle on tarve, johon ostos on ratkaisu, 

2) tarpeeseen etsitään tietoa tai ratkaisua verkosta, 

3) vaihtoehtoja punnitaan ja vertaillaan, 

4) päätös saadaan aikaiseksi ja ostos tehdään. 

 

Digitaaliseen myyntiin kuuluu, että kaikki nämä vaiheet tapahtuvat digitaalisesti. Monesti ostopäätöstä tukevan tiedon etsiminen voi olla vaikeaa ja ostopäätös venyy. Asiakas voi poistua verkkokaupasta ja jatkaa tiedonhakuaan, tai koko prosessi voi keskeytyä, koska tietoa puuttuu. Kivijalkakaupassa tämä vaihe usein hallitaan myyjän toimesta: myyjä voi auttaa valitsemaan oikean tuotteen ja saattaa oston päätökseen. 

Miten varmistat, että sama tapahtuu digitaalisessa ympäristössä? Olet varmasti joskus saanut kivijalkaliikkeessä henkilökohtaista palvelua, joka teki ostamisesta vaivattomampaa ja miellyttävämpää? Nyt voit tuoda samanlaisen kokemuksen myös verkkokauppaan Digimyyjä-palvelun avulla.

 

Tarjoa kivijalkakaupan yksilöllinen myyntikokemus verkossa 

Digimyyjä on markkinoiden ainoa palvelu, joka keskittyy verkkokaupan konversion kasvattamiseen yhdistämällä digitaalisen palvelun ja perinteisen kivijalkakaupan parhaat puolet. Digimyyjä-chatin takana on oikea, koulutettu live-myyjä. 

Myyjämme palvelevat tehokkaasti ja vaikuttavasti chatin kautta. He tuntevat yrityksesi ja tuotteesi, ja auttavat asiakkaita löytämään juuri heille sopivia tuotteita. Koska livemyyjä osaa palvella asiakastasi nopeasti, tehokkaasti ja parhaalla henkilökohtaisella tavalla, se saa lisämyyntiä aikaan paremmin kuin tavallinen asiakaspalveluchat. 

Digimyyjän avulla voit jopa kymmenkertaistaa ostavien asiakkaiden osuuden ja tarjota heille yksilöllistä ja henkilökohtaista palvelua verkossa. Live-myyjämme toimivat proaktiivisesti ja auttavat asiakkaita löytämään sopivia tuotteita sekä tekemään lisäostoksia. Digimyyjä-chatin avulla voit myös laajentaa palvelujesi ulottuvuutta ja parantaa asiakastyytyväisyyttä kustannustehokkaasti.

Mobiiliostaminen
Livechat on hyvä keino kasvattaa verkkokaupan konversioastetta.

Tutkitusti tehokas tapa kasvattaa konversiota verkkosivustolla 

Chat voi olla tehokas väline nostamaan verkkokaupan konversioastetta. Oikealla strategialla yritykset voivat käyttää chattia reaaliaikaiseen yhteydenpitoon asiakkaisiinsa ja tarjota paremman asiakaskokemuksen, joka lisää digitaalista myyntiä.

Livechat toimii mainiosti lisämyyntivälineenä. Chatin kautta livemyyjä voi ehdottaa aiheeseen liittyviä tuotteita tai palveluja, jotka saattavat kiinnostaa asiakkaita heidän selaushistoriansa tai aiempien ostostensa perusteella. 

Myös Digimyyjä lähestyy asiakkaita verkkokaupan toiminnan ja ostohistorian perusteella. Myyjä ottaa yhteyttä asiakkaisiin, joilla saattaa olla ostoprosessissaan kysymyksiä tai tilanne, jossa Digimyyjä voi auttaa asiakasta ja edistää siten myyntiä. Esittämällä lisävaihtoehtoja, jotka voivat mahdollisesti kasvattaa kunkin ostoksen kokoa, ja tarjota samalla henkilökohtaista palvelua, asiakkaat tuntevat itsensä arvostetuiksi ja tekevät ostoksen todennäköisemmin.

Digimyyjä on asiakkaittesi palveluksessa heti eikä vasta monivaiheisten bottikyselyiden jälkeen. Kun asiakas saa saman tien vastauksen kysymykseensä, asiakastyytyväisyys paranee ja kaupat todennäköisesti syntyvät heti asiakkaan palvelemisen jälkeen. 

 

Chattien analysointi parantaa konversiota 

Chat tarjoaa yrityksille myös arvokasta tietoa asiakkaiden käyttäytymisestä ja mieltymyksistä, joita voidaan käyttää kohdennettuihin markkinointikampanjoihin. Seuraamalla asiakkaan ja livemyyjän välisiä keskusteluja voit tunnistaa asiakkaiden kiinnostuksen kohteisiin liittyviä trendejä, joiden avulla voit räätälöidä tarjontaasi sen mukaisesti ja lisätä konversioita entisestään.

Kaiken kaikkiaan Digimyyjä-chat on yrityksille tehokas keino lisätä verkkokaupan konversioprosenttia olemalla yhteydessä asiakkaisiin reaaliaikaisesti, tarjoamalla yksilöllisiä suosituksia ja juuri oikeita tuotteita sekä saamalla arvokasta tietoa kuluttajien käyttäytymismalleista. Oikean strategian avulla yritykset voivat käyttää chattia tehokkaana välineenä digitaalisen myynnin kasvattamiseen ja yleisen asiakastyytyväisyyden parantamiseen.

Haluaisitko sinä kasvattaa verkkokauppasi konversioprosenttia? Jutellaan lisää Digimyyjästä

 

Blogiemme aiheita