Menestystä sesonkimyyntiin Google Adsin avulla

Kaupan vuoden sesonkimyynti alkaa Black Fridaysta ja Cyber Mondaysta, jatkuen joulusesongilla. Vilkkaat ostospäivät eivät suinkaan pääty pukin tuloon, vaan edessä ovat vielä välipäivien ja uuden vuoden ostokset sekä perinteinen tammiale.

Joulun ja vuodenvaihteen sesonkeja varten on valmistauduttava hyvällä suunnittelulla: budjetin laatimisella sekä tavoitteiden ja aikataulun asettamisella. On myös päätettävä, mitä tuotteita tai palveluja nostetaan mainonnassa esille. Tärkeintä on kuitenkin, että perusjutut ovat kunnossa mainonnassa kuumimman sesongin aikaan.

Varaudu

Ruuhkaisina aikoina on tärkeää varautua laskutukseen liittyviin toimintoihin.

  1. Suosittelemme lisäämään varamaksutavan (varaluottokortti) Google Ads -tilille, jottei mainosten näyttäminen lopu maksun hylkäysten vuoksi.
  2. Varmista, että päivittäinen budjettisi riittää myös vilkkaimman kysynnän aikana. Jos budjetti ei riitä, mainosten näyttäminen lopetetaan ja vaarana on menettää potentiaalisia asiakkaita.
  3. Jos käytät manuaalista maksutapaa, varmista, että saldo riittää koko sesongin ajan ja muista lisätä rahaa ajoissa Google Ads -tilille. Maksun vastaanottaminen voi kestää muutamia päiviä.

Mainokset valmiina sesonkiin

Mainosten sisältö on tärkeää sesongin aikana. Olennaista on erottautua kilpailijoista ja muokata mainoksia sesonkiin sopivaksi. Esimerkiksi ennen joulua asiakkailla on suuri tarve löytää hankintoja pukinkonttiin, joten varmista, että juuri omat tuotteesi ja palvelusi nousevat hakumainoksissa kirkkaina näkyviin.

Näin optimoit teksti- ja display-mainokset sesonkiin:

  1. Ole luova! Leikkisät, positiiviset ja kekseliäät mainokset erottuvat joukosta. Vältä robottimaisia hakumainoksia.
  2. Hyödynnä mainoslaajennuksia. Mainoslaajennusten avulla saat mainoksiin lisää informaatiota tuotteista/palveluista. Myös Google tykkää laajennuksista hintakilpailussa.

Muutamia esimerkkejä mainoslaajennusten hyödyntämisestä:

  • Huomiotekstilaajennuksissa on tärkeää informoida asiakkaita joustavuudesta ja ainutlaatuisuudesta: “Ilmainen toimitus”, “asiakaspalvelu 24/7”, “maksuton paketointipalvelu”, “ilmainen palautus”
  • Tarjouslaajennuksia voidaan hyödyntää erikoistarjouksissa ja alennuksissa. Laajennuksessa voi mainita mahdolliset tarjousehdot, muun muassa alennuskoodin, joka on voimassa tietyn ajan.

3. Optimoi klikkauksille. Kannattaa varmistaa, että hakumainoksille annetaan paras mahdollinen näkyvyys hakutuloksissa. Tämän teet rakentamalla luovan yhdistelmän mainostekstistä ja mainoslaajennuksista. Käytä siis:

  • merkityksellisiä avainsanoja mainosten otsikoissa
  • sijaintilaajennuksia
  • puhelulaajennuksia
  • tarjouslaajennuksia

Näillä yksinkertaisilla ja helpoilla parannuksilla pääset alkuun sesonkimyynnin tehostamisessa. Jos tarvitset lisää apua Google Ads -mainontaan liittyen, autamme mielellämme parantamaan myynnin tuloksia!

Lue myös: Black Friday – 6 vinkkiä verkkokauppiaalle onnistuneeseen sesonkimyyntiin.

Blogiemme aiheita