Display-mainonta toimii oikealla kohdistamisella
Display-mainonnalla saa helposti laajaa näkyvyyttä. On kuitenkin paljon väliä, missä mainoksesi näkyvät, jotta Display-mainonta on tuottavaa ja kannattavaa. Lue alta vinkit, miten Display-mainontaa voi kohdistaa.
1. Rajaa pois näkyvyys tarpeettomilla mainospaikoilla
Display-mainonta näkyy laajasti esimerkiksi erilaisissa älypuhelimen sovelluksissa. Kaikki näkyvyys ei kuitenkaan välttämättä ole relevanttia. Esimerkiksi peliapplikaatiot kannattaa sulkea pois näytettävistä mainospaikoista, jos mainontasi kohdeyleisö ei pelaa pelejä. Pelien joukossa voi olla paljon sellaisia, joiden käyttäjät eivät kuulu haluttuun kohdeyleisöön. Näin mainonnan budjetti kohdistuu tehokkaammin potentiaalisiin asiakkaisiin. Mainospaikkoja voi tarkastella ja muokata kohdassa Placements.
2. Rajaa kellonaikoja, jolloin mainontaa näytetään
Mainonnan näkymisellä vuorokauden tiettyinä aikoina voit yhtä aikaa sekä vähentää mainoskuluja että parantaa tuloksia. Esimerkiksi mainonnan näkyminen yöllä ei välttämättä ole tehokasta. Mieti, mihin aikaan kohdeyleisösi on tietokoneen tai älylaitteen äärellä, ja mihin aikaan heillä voisi olla aikaa ja kiinnostusta mainoksellesi. Voit säätää Display-mainonnan näkymisaikaa kohdassa Ad schedule.
3. Kohdista Display-mainontaa oikeille kohderyhmille
Display-mainonnan kohdistamiseen sopiville yleisöille on useita tapoja. Kannattaa kokeilla erilaisia yleisöjä, ja katsoa, millaisia tuloksia niille tulee.
Uudelleenmarkkinointi Display-mainonnalla
Display-mainonnan remarketing on tapa markkinoida ihmisille, jotka ovat jo vierailleet sivustollasi. Näin ollen voit muistuttaa heitä yrityksesi olemassaolosta. Voit kohdistaa uudelleenmarkkinointia monin eri tavoin. Voit esimerkiksi mainostaa ihmisille, jotka ovat katselleet tietyn määrän sivustosi sivuja, tai vierailleet juuri tietyllä sivulla.
Display-mainonnan kohdistaminen avainsanoilla
Avainsanoilla kohdistaminen näyttää mainoksia nettisivuilla, jotka sisältävät kyseisiä avainsanoja. Lisäksi se etsii yleisöjä, jotka ovat kiinnostuneet näistä avainsanoista, ja näyttää mainoksia heille esimerkiksi nettisivuilla, sovelluksissa ja videoissa.
Display-mainonnan kohdistaminen aiheesta kiinnostuneille henkilöille
Tällä toiminnolla Google etsii tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostuneet henkilöt ja näyttää mainontaa niille. Tätä kohdistamista voi säätää kohdassa In-market audience.
Display-mainonnan kohdistaminen tietyillä sivustoilla vierailleille henkilöille
Tämän yleisön luominen tapahtuu lisäämällä tuotteisiisi tai palveluihisi liittyviä URL:eja, joissa toivomasi yleisö on vieraillut. URL:it lisätään Audiences-kohtaan.
Display-mainonnan kohdistaminen mainoksiin liittyville nettisivuille
Kun valitset kohdeyleisön Topics-kohtaa hyödyntämällä, mainoksesi näkyvät aiheeseen liittyvillä nettisivuilla, applikaatioissa ja YouTube-videoissa.
Tarvitsetko apua Display-mainonnassa? Ota yhteyttä Digizerin tiimiin!
Lue myös vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan.