Näin teet tehokasta Google Ads -tekstimainontaa

Google Ads -mainonnassa on paljon erilaisia hyötyjä. Lähtökohtaisesti mainostat asiakkaille, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista tai palveluista. Asiakkaita ei suoranaisesti tarvitse etsiä, mutta on tärkeää tehdä mainokset, jotka tuovat liikennettä sivustolle ja johtavat sitä kautta konversioihin.

Google-mainonnan voi aloittaa milloin ja missä vain. Sen avulla saat tuotteille tai palveluille heti näkyvyyttä hakutuloksissa.

Mainoskulujen hallinta on helppoa Google Ads -mainostamisessa, koska pystyt asettamaan tietyt rajat mainosbudjetille. Google Ads -mainonta ei myöskään ole pelkkää hakuammuntaa, koska tuloksia analysoidessa näkee, mitkä mainokset toimivat ja mitkä eivät. Mainoksia pystyy vielä muokkaamaan kampanjan aikana, joten erilaisten mainosten testaaminen on helppoa.

 

Google Ads -mainoskampanjan rakenne:

Tehokkaan tekstimainoksen luominen

Google Ads -tekstimainosten rakenne:

  1. Otsikkorivi (30 merkkiä)
  2. Otsikkorivi (30 merkkiä)
  3. Otsikkorivi (30 merkkiä)
  4. Laskeutumissivu ja polku-kentät
  5. Kuvaus (90 merkkiä)
  6. Kuvaus (90 merkkiä)

Ensimmäinen otsikkorivi on mainoksen tärkein osa! Sillä herätetään asiakkaan mielenkiinto tuotteeseen tai palveluun ja erotutaan kilpailijoista. Otsikossa on hyvä mainita mainosryhmän avainsanoja.

Toisella otsikkorivillä asiakkaalle tarjotaan tietoa sekä hyötyä tuotteesta ja palvelusta. Tehokkaassa otsikossa käytetään kehotusta tiettyyn toimintoon (call-to-action). Otsikkoon sisällytetään myös tehokkaat tarjoukset. Jos tuote tai palvelu on tarjouksessa, se kannattaa mainita otsikossa (esim. -20% tai 15 €). Numerot kiinnittävät asiakkaiden huomion hyvin.

Kolmas otsikko mahdollistaa laajemman tiedonannon asiakkaalle eduista tai muista kilpailukykyisistä ominaisuuksista.

Otsikot erotetaan toisistaan pystyviivalla (|) ja ne näkyvät eri laitteilla eri tavoin. Kolmas otsikkorivi ei välttämättä näy mainoksissa joka kerralla.

Laskeutumissivu (Final URL) on sivu, johon mainoksesi ohjaa asiakkaan klikkauksen jälkeen. Sivun tulee liittyä mainosryhmän avainsanoihin. Laskeutumissivun täytyy sisältää samaa tietoa, mitä mainoksessa on luvattu. Polku-kentän avulla potentiaaliselle asiakkaalle voi viestiä, mille sivustolle mainokset ohjaavat. Hakusanan kirjoittaminen polku-kenttään on suositeltavaa.

Kuvaukset mahdollistavat monenlaisen informatiivisen tiedon antamisen potentiaaliselle asiakkaalle. Kuvausteksteissä voidaan kuvata tuotteita tai palveluja laajemmin kuin otsikkoriveillä tai tuoda uusia etuja ja hyötyjä esille. Myös kuvauksessa on suositeltavaa käyttää kehotusilmaisuja (call-to-action).

Mainoksia on hyvä kirjoittaa aina vähintään kolme kappaletta mainosryhmää kohden. Kannattaa myös muistaa, että erilaiset sisällöt toimivat erilaisiin ihmisiin. Erilaisten mainosten testaaminen on tärkeää mainoskampanjoita kehitettäessä.

Esimerkki asiakkaamme tehokkaasta mainoksesta:

Ota yhteyttä, niin autamme Google Ads -markkinoinnin aloittamisessa ja jo olemassa olevien tilien kehittämisessä!

Lue lisää aiheesta: Miten valita sopiva Google Ads -attribuutiomalli?

 

Blogiemme aiheita