Facebook verkkokaupan tukena

Facebook on kehittynyt mainosalustana jatkuvasti ja tehnyt harppauksia myös verkkokauppamaailmassa. Tulevaisuudessa Facebookin pyrkimyksenä on tarjota yhä parempia työkaluja, jotka mahdollistavat ostosten teon verkkokaupoista niin, että käyttäjän ei tarvitse edes poistua Facebookista. Tässä blogissa teemme katsauksen, kuinka voit hyödyntää Facebookia osana verkkokauppasi myyntiä.

Kokeile eri mainosmuotoja

Facebookin mainosmuotojen valikoima on erittäin monipuolinen. Voit luoda esimerkiksi bannerimainontaan, videomainontaa, liidimainontaa, uudelleenmarkkinointia, dynaamista uudelleenmarkkinointia jne. Moni mainostaa vain sivujulkaisuja, vaikka mainonta voisi olla paljon tehokkaampaa ja monipuolisempaa. Jokaiseen ostopolun vaiheeseen löytyy oma mainosmuoto, joka oikein toteutettuna on erittäin tehokasta. Lue myös blogitekstimme, jossa kerrotaan tarkemmin Facebookin mainosmuodoista, joita on syytä kokeilla.

Hyödynnä eri kohderyhmiä

Yksi tehokas tapa tehdä mainontaa Facebookissa on käyttää monipuolisesti erilaisia kohderyhmiä. Kohderyhmä tarkoittaa siis joukkoa ihmisiä, joille markkinointia kohdistetaan.

Oletko kokeillut mukautettuja kohderyhmiä? Kyseiset kohderyhmät mahdollistavat mainonnan tarkan kohdentamisen valituille ihmisille. Voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa ihmisille, jotka ovat vierailleet verkkokaupassasi tai katsoneet siellä jotain tiettyä tuotetta. Mukautettujen kohderyhmien käyttäminen on kuitenkin monelle vielä tuntematon asia, joten voit tutustua tarkemmin mukautettuihin kohderyhmiin blogitekstissämme.

Katso, mitä kilpailijasi tekee

Jos olet tehnyt Facebook-mainontaa yrityksellesi itse, sinua saattaa kiinnostaa millaisia mainoksia kilpailijasi tekee. Onneksi kilpailijoiden Facebook-mainosten näkeminen on mahdollista ja vieläpä helppoa, kiitos Facebookin Sivujen läpinäkyvyys -osion. Näet kilpailijoidesi mainokset suoraan heidän omien Facebook-sivujen kautta. Lue tarkemmin tästä ominaisuudesta aihetta käsittelevästä blogistamme.

Hyödynnä Facebookin ryhmiä

Facebook-ryhmän luominen ja ylläpito saattaa tuntua hieman vaativalta, mutta se voi olla erinomainen tapa antaa lisäarvoa seuraajillesi Facebookissa. Facebookin oma tutkimus osoittaa, että ryhmiin sitoudutaan enemmän kuin Facebook-sivuihin. Tämä johtuu siitä, että Facebook-ryhmät antavat jäsenille mahdollisuuden aloittaa keskusteluja saumattomammin kuin Facebook-sivu. Tutkimus on myös osoitus, että keskustelut ovat siirtymässä julkisilta Facebook-sivuilta suljettuihin ryhmiin. Lue tarkemmin, mitä hyötyjä Facebook-ryhmä tuo ja kuinka voit tehokkaasti ylläpitää yrityksesi Facebook-ryhmää.

Lisää tuotteesi suoraan Facebookiin

Tiesitkö, että voit perustaa verkkokaupan suoraan Facebookin sisälle? Jos sinulla on Facebook-yrityssivu, voit lisätä sinne kauppa-osion. Tämän osion avulla voit esitellä myymiäsi tuotteita ja tavoittaa lisää asiakkaita Facebookissa. Asiakkaat ovat jo Facebookissa, joten miksi he eivät myös tekisi ostoksia siellä? Lue tarkemmin aiheesta blogitekstistämme, joka käsittelee verkkokauppaa Facebookissa.

Facebookia voidaan hyödyntää siis monella eri tapaa verkkokaupan tukena. Jos tarvitset apua esimerkiksi Facebookissa mainostamisessa, niin ota yhteyttä ja suunnitellaan juuri sinulle sopiva tapa hyödyntää somemarkkinointia tavoitteidesi saavuttamiseksi.

Blogiemme aiheita