Facebook-mainostyypit, joita kannattaa kokeilla

Facebook kehittyy mainosalustana jatkuvasti ja tekee harppauksia myös verkkokauppamaailmassa. Tulevaisuudessa Facebookin pyrkimyksenä on tarjota yhä parempia työkaluja, jotka mahdollistavat ostosten teon verkkokaupoista niin, että käyttäjän ei tarvitse edes poistua Facebookista.

Facebookissa tapahtuvan suoran myynnin lisäksi Facebook tarjoaa tehokkaan tavan sitouttaa ihmisiä, jotka ovat jo vierailleet sivustollasi tai klikanneet mainoksiasi. Moni luo edelleen vain tavallisia mainoskampanjoita, joissa kohdennus tehdään kiinnostuksen kohteiden, iän, sukupuolen jne. mukaan, mutta Facebook tarjoaa myös monia muita mainosmuotoja, joita kannattaa hyödyntää. Tässä on kuusi Facebook-mainostyyppiä, joita kannattaa kokeilla.

1. Liidimainokset

Liidimainokset ovat mainostyyppi, jonka avulla voit esittää liidinluontikampanjoita Facebookissa ja Instagramissa. Toisin kuin muut mainostyypit, liidimainokset sisältävät yhteystietolomakkeen, jonka avulla ihmiset voivat ilmaista kiinnostuksensa tuotteeseen tai palveluun täyttämällä tietonsa lomakkeeseen ja sallimalla yrityksen ottaa heihin yhteyttä. Käyttäjän ei tarvitse poistua Facebookista missään vaiheessa.

Liidimainoslomakkeessasi voit pyytää sähköpostiosoitteita tai yhteystietoja mainostasi klikkaavilta ihmisiltä. Voit jopa kysyä ihmisiltä mukautettuja kysymyksiä. Liidimainosten avulla voidaan kerätä rekisteröitymistietoja uutiskirjeille, hinta-arvioita, jatkopuheluita ja yritystietoja.

2. Dynaamiset mainokset

Dynaaminen mainota tarkoittaa sitä, kun asiakas on vieraillut verkkokaupassasi ja kirjautuu sen jälkeen Facebookiin, hän näkee mainoksia tuotteista, joita on juuri selannut. Dynaamiset mainokset näyttävät samanlaisilta kuin muut yksittäisen kuvan mainokset ja karusellimuotoiset mainokset, jotka on luotu Facebookissa, Instagramissa ja Audience Networkissa. Sen sijaan, että loisit erikseen mainoksen kullekin tuotteellesi, luot mainosmallin, joka käyttää automaattisesti tietosyötteesi kuvia ja tietoja mainostettavissa tuotteissa.

3. Hylättyjen ostoskorien mainokset

Nämä mainokset näkyvät asiakkaille, jotka ovat lisänneet tuotteita ostoskoriin, mutta eivät ole vieneet ostoprosessia loppuun saakka. Näissä mainoksissa kannattaa tarjota yleensä jokin kannustin kuten alekoodi tai ilmainen toimitus.

4. Mainokset, joilla kiität asiakkaitasi

Voit luoda Facebookiin mainoksia, jotka näkyvät verkkokaupassasi ostoksen tehneille asiakkaille. Mainos, joka kiittää asiakasta ostoksesta, sitouttaa heidät brändiisi ja saa yleensä myös hyvin orgaanista näkyvyyttä.

5. Uuden tuotteen mainostaminen nykyisille asiakkaille

Facebook mahdollistaa mainosten kohdentamisen nykyisille asiakkaillesi, joten voit mainostaa heille esimerkiksi uutuustuotteita. Jokainen haluaa tuntea itsensä tärkeäksi ja arvostetuksi, joten osoita arvostusta ja tarjoa yksilöllisiä tarjouksia asiakkaillesi.

6. Uusien asiakkaiden hankinta

Aina kannattaa luoda myös mainoskampanjoita, joilla houkuttelet potentiaalisia uusia asiakkaita kauppaasi. Nämä mainokset ovat monelle ensimmäinen kosketuspiste yritykseesi. Mainokset kohdennetaan yleensä kiinnostuksen kohteiden, iän, sukupuolen, paikkakunnan jne. mukaan.

Jos et vielä hyödynnä Facebook-mainontaa tai haluat viedä sen uudelle tasolle, ota meihin yhteyttä!

Blogiemme aiheita