Vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan

Display-mainonnalla tarkoitetaan Googlen hakutulosten ulkopuolisia mainoksia. Google Ads on jaettu kahteen verkkoon: Hakuverkosto ja display-verkosto. Display-verkosto on yli 2 miljoonan verkkosivuston, videon ja sovelluksen ryhmä, jossa mainoksia voidaan näyttää. Display-verkosto tavoittaa 90% internetin käyttäjistä maailmanlaajuisesti.

Display-markkinointia käytetään brändin tunnettuuden kasvattamiseen, ja se on myös tehokas uudelleenmarkkinoinnin (remarketing) muoto. Tavoitteena on houkutella käyttäjät sivustolle huomiota herättävillä mainoksilla. Display-verkostoon voi luoda eri tyyppisiä mainoksia: responsiivisia, interaktiivisia, kuvia, videoita ja mobiilimainoksia.

Näin aloitat tehokkaan Display-mainonnan

1) Aloita uudelleenmarkkinoinnilla

Uudelleenmarkkinoinnilla tavoitetaan ihmiset, jotka ovat olleet jo kontaktissa sivustoosi. Uudelleenmarkkinoinnilla muistutat ihmisiä heidän vierailustaan sivustolla sen jälkeen, kun he ovat poistuneet sivuilta eli pidät asiakkaasi sidoksissa yritykseesi. Yleisöjä voi tehdä lähes rajattomasti mm. tietyillä sivuilla vierailleet, tiettyä sivumäärä katselleet, tietyn ajan sivuilla aikaa viettäneet.

2) Hyödynnä ohjattua sijoittelua ja kohdenna oikein

Ohjatulla sijoittelulla pystyt kontrolloimaan, missä mainoksesi näkyy. Jos käytät kiinnostuksia ja aihekohdistusta, Google tekee päätöksenteon puolestasi ja arvaa, mitkä sivustot ovat osuvia. Ohjatulla sijoittelulla voit valita täsmälleen ne sivut, sovellukset ja videot, missä mainoksesi näkyvät. Sijoittelun lisäksi voit käyttää avainsanakohdistusta, missä sivuvierailijan hakuhistoria otetaan huomioon. Kohdistukset voi tehdä myös demografisten tietojen mukaan sekä käyttäjien laitteiden mukaan.

3) Käytä eri tyypin mainoksia monipuolisesti

Display-mainonnan tärkeä osa on mainosten houkuttelevuus ja huomion herättäminen. Kampanjoita luodessa on hyvä käyttää mahdollisimman monipuolisesti eri tyyppisiä mainoksia. Display-verkoston mainosmuotoja ovat:

a) Responsiiviset mainokset, mitkä sisältävät mainostekstin, kuvan ja yrityksen logon
b) Kuvamainokset
c) Interaktiiviset mainokset: kuva- ja videomainokset

Hyvä vinkki mainoksia tehtäessä on muistaa, että mainosten tulee olla yksinkertaisia, visuaalisia ja helposti luettavia.

4) Miten onnistut?

Päästäksesi tehokkaaseen Display-mainontaan kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin:

→ vertaile mainosten tehokkuutta
→ varaa budjettia testaamiseen
→ seuraa sijoittelua ja kohdistusta – mikä toimii, mikä ei?
→ ole rohkea ja kokeile!

Ota yhteyttä – autamme mielellämme Google Ads -markkinoinnin aloittamisessa ja jo olemassa olevien tilien kehittämisessä!