4 kohdan myyntistrategia verkkokaupalle
Verkkokaupan luomisen jälkeen on mietittävä strategia, miten saat lisättyä myyntiä. Tässä 4 kohdan strategia, joka auttaa kehittämään verkkokauppasi myyntiä.
1. Konversio-optimoi kauppasi
Verkkokaupassa on tärkeää, että asiakkaat saavat helposti ja nopeasti sen mitä haluavat. Tämä tarkoittaa, että verkkokaupan pitää olla hyvin optimoitu, jotta se konvertoisi tehokkaasti. Tässä muutama keino lisätä kaupan konversioastetta.
Live Chat
Jos asiakkaat eivät saa vastausta kysymyksiinsä, he todennäköisesti häviävät kaupastasi. Live chatin kautta pystyt tarjoamaan heille reaaliaikaista tukea ja kasvattamaan sitä kautta myyntiäsi.
Paranna sivuston käytettävyyttä
Verkkosivustosi pitäisi olla helppokäyttöinen ja helposti navigoitavissa. Ihmisten pitäisi pystyä löytämään mitä tarvitsevat ilman, että heidän on etsittävä sitä liian pitkään. Sinun tulisi järjestää sivustosi kaikki elementit selkeällä tavalla. Varmista myös, että hakupalkki on näkyvästi esillä.
Yksinkertaista ostoprosessi
Ostoprosessin on oltava yksinkertainen ja mahdollisimman vähän askelia sisältävä. Asiakkaat eivät saa turhautua ostoprosessin aikana. Älä pyydä turhaa kirjautumista, vähennä lomakekenttien määrää ja pidä asiakas tietoisena missä vaiheessa prosessia hän on menossa.
Näytä asiakkaiden luomaa sisältöä
Jotta voitat asiakkaiden luottamuksen puolellesi, on tärkeää sisällyttää sivulle muiden asiakkaiden tuottamaa sisältöä. Arviot ja arvostelut ovat olennaisia, mutta sinun pitäisi yrittää saada asiakkailtasi myös visuaalista sisältöä kuten kuvia käyttämässä tuotteitasi.
2. Kerää asiakkaita sosiaalisen median avulla
Sosiaalisen median käyttäjiä on noin 2,5 miljardia, joten se on erinomainen alusta hankkia lisää asiakkaita verkkokauppaasi. Tässä muutama vinkki:
Tee yhteistyötä SOME-vaikuttajien kanssa
Sosiaalisen median vaikuttajat ovat tulleet esiin myrskyn lailla. Heillä on tuhansia seuraajia ja heidän kanssa yhteistyötä tekemällä pystyt löytämään oikean kohderyhmän, jolle markkinoida tuotteitasi.
Käytä kohdennettua mainontaa
Voit käyttää sosiaalisen median mainontaa tietylle kohderyhmälle. Tämä on tärkeää etenkin silloin, kun kauppasi on vielä tuntematon ja sinun on houkuteltava uusia asiakkaita.
Kannusta asiakkaita jakamaan sisältöä
Asiakkaasi ovat parhaita suosittelijoita ja ihmiset uskovat enemmän toisia asiakkaita kuin markkinointilauseita. Kannusta siis ihmisiä jakamaan sisältöä ja mahdollisuus sisällön näkymisestä sivustollasi.
3. Tee sosiaalisen median kautta ostamisesta helppoa
Vaikka olet onnistunut hankkimaan lisää sosiaalisen median seuraajia, niin monet heistä ei käy kaupassasi. Tämä voi johtua tietysti siitä, että heitä ei kiinnosta kauppasi, mutta monesti ihmiset eivät halua poistua sosiaalisen median alustalta. Jos siis haluat lisää myyntiä, tarjoa mahdollisuus ostaa tuotteita suoraan sosiaalisen median kanavassa. Esimerkiksi Facebookiin pystyy lisäämään mahdollisuuden ostaa tuotteita suoraan alustassa.
4. Käytä personoitua sähköpostimarkkinointia
Älä unohda käyttää personoituja sähköposteja osana markkinointiasi. Voit lähettää esimerkiksi tervetuliaisviestin, kun hän luo tilin tai tilaa uutiskirjeen. Lähetä tasaisin väliajoin sähköpostiviesti, jossa on tuotesuosituksia. Voit myös muistuttaa asiakkaita, jos he jättävät tuotteita ostoskoriin.
Näiden neljän asian lisäksi käytä hakusanamainontaa ja hakukoneoptimointia osana tehokasta verkkokaupan markkinointia.