Verkkokauppias – onko sinulla liian kiire?

Lukuisissa keskusteluissamme verkkokauppiaiden ja verkkokaupan kanssa töitä tekevien henkilöiden kanssa on käynyt selvästi ilmi, että päivittäisiä ja välttämättömiä rutiineja on valtava määrä.

Verkkokaupan arkea on jopa kuvattu niin, että joka päivä työpöydälle ilmestyy kasa ratkaistavia haasteita, ja että päivä on onnistunut silloin, kun pöytä on päivän jälkeen puhdas. Kunnes aamu taas koittaa.

Hyödy palveluiden ulkoistamisesta

Kun tekemistä on paljon, mutta mitään ei voi jättää tekemättä, on järkevää hommata lisää apukäsiä verkkokaupan helposti jaettavissa oleviin tehtäviin. On mahdollista palkata ja kouluttaa henkilöitä eri tehtäviin. Toinen vaihtoehto on ulkoistaa osa prosesseista ulkopuoliselle osaavalle taholle.

Ulkoistaminen kannattaa mm. seuraavista syistä:

  • Työ on kustannustehokasta, koska verkkokauppias maksaa ainoastaan tehdystä työstä
  • Työn laatu on ammattimaista ja asiantuntevaa
  • Työntekijää ei tarvitse kouluttaa itse
  • Omaa aikaa jää muihin hyödyllisiin, verkkokaupan toimintaa kehittäviin tehtäviin
  • Ulkoistaminen mahdollistaa itselle ja yritykselle sopivan palvelukokonaisuuden räätälöimisen

Verkkokaupoille palvelua tarjoavan yrityksen ainoa tehtävä on tuottaa asiakkaalle kaupallista lisäarvoa palvelun avulla. Palvelu koostuu laadukkaista, päivittäin tehtävistä työsuoritteista, aukottomasta luottamuksesta sekä vuorovaikutuksesta verkkokauppiaan kanssa.

Me Digizerillä haluamme, että yhdenkään verkkokauppiaan menestys ei jää kiinni ajan tai osaamisen puutteesta.

Blogiemme aiheita