Tuotekuvien merkitys verkkokaupalle

Hyvä tuotekuva on verkkokaupan tärkein myyntivaltti ja asiakaspalvelija, joten tuotekuviin kannattaa panostaa.

Asiakas harvoin ostaa mitään näkemättä ensin tuotetta. Tuotekuvia on olemassa laadultaan monenlaisia ja niitä voidaan kuvata erilaisissa ympäristöissä. Hyvä tuotekuva on kuitenkin selkeä ja se näyttää tuotteen todelliset ominaisuudet. Jos tuotekuva ei vastaa todellisuutta, tuote palautetaan helpommin, sillä se ei vastannut odotuksia. Huonolla tuotekuvalla tuhoat siis kauppasi tehokkaasti.

Verkkokaupat ovatkin alkaneet tosissaan panostamaan laadukkaisiin tuotekuviin, koska ovat huomanneet niiden vaikutuksen myynnin kasvuun. Moni verkkokauppias saattaa ottaa tuotekuvat itse, mutta jälki ei välttämättä ole halutunlainen. Monella ei myöskään ole aikaa eikä kalustoa tehdä kuvausta itse, joten silloin homma kannattaa ulkoistaa.

 

Vinkit verkkokaupan tuotekuviin

1. Kuva myy tuotteen. Älä aliarvioi tuotekuvan merkitystä.

2. Käytä selkeää taustaa. Valkoinen toimii verkkokaupoissa hyvin.

3. Panosta valaistukseen.

4. Huolehdi väreistä ja yksityiskohdista.

5. 360 asteen tuotekuvilla saat aikaan liikettä ja tuotteen näkee monesta kulmasta.

6. Käytä vesileimaa, jos et halua kuvia muiden käyttöön.

7. Jos itselläsi ei ole tarvittavaa kalustoa tai aikaa, ulkoista tuotekuvaus.

 

Hyvä tuotekuva on selkeä kilpailuetu, joka auttaa asiakasta ostotapahtumassa. Mieti tarkkaan, mitä asiakkaasi arvostaa ja mitkä tuotteen osat ja ominaisuudet ovat hänelle ne tärkeimmät.

 

Lue lisää tuotekuvauspalvelustamme! Mikäli mietit tuotekuvauksen ulkoistamista, ota meihin yhteyttä.

 

Blogiemme aiheita