Edullisista toimituskuluista kilpailuetua verkkokaupallesi

Markkinoilla toimivien kuljetusyhtiöiden kartoittaminen ja oikean kuljetustavan valinta juuri omalle verkkokaupalle voi olla melkoinen viidakko. Listaamme tässä postauksessa ne kuljetustavat, jotka hyödyttävät suurinta osaa Suomen markkinoilla toimivista verkkokaupoista.

Kirjeposti

Jos lähetät pientavaraa tai tuotteita, jotka eivät esimerkiksi korkean rahallisen arvon takia edellytä seurantakoodia, on Postin kirje hyvä vaihtoehto. Pakkaamisessa kannattaa muistaa, että kuoren paksuus ei saa ylittää 3 senttimetriä. Yksittäiset kirjeet voi lähettää postimerkeillä, mutta isompiä eriä lähetettäessä hinnoitteluetua on mahdollista saada esimerkiksi Port Payé – leimallisia valmiskuoria käyttämällä tai investoimalla vaikkapa postimaksukoneeseen.

Paketit

Seuraavaksi kannattaa valita omaan liiketoimintaan soveltuva pakettipalvelu. Suomessa suurimmat ja yleisimmin käytetyt palveluntarjoajat ovat Posti ja Matkahuolto. Verkkokauppiaan tarpeista riippuu, mitä lisäpalveluja noutopisteesta noudettavan paketin lisäksi on kannattavaa laittaa tarjolle. Näistä tyypillisimpiä ovat pikapaketti ja vastaanottajalle kotiin/yritykseen perille asti jaettava toimitus.

Ulkomaan toimitukset

Suurin osa suomalaisista verkkokaupoista tarjoaa palveluja kotimaan rajojen sisällä, mutta jos tuote on ainutlaatuinen ja kansainvälistä kysyntää on, ulkomaisten markkinoiden tavoittaminen ei suinkaan ole vaikeaa kunhan löytää itselleen sopivan partnerin. Samoin kuin kotimaan lähettämisessä, kannattaa miettiä etukäteen mitä palvelumuotoa haluaa asiakkailleen tarjota. Tuotteesta riippuen saatavilla on erilaisia vaihtoehtoja:

Kirjeet

Useat kuriiriyritykset tarjoavat pieniarvoisille lähetyksille soveltuvia kirjepalveluita, joita on mahdollista saada sekä seurantanumerolla että ilman. Näiden lähetysten kääntöpuoli on paikoin todella pitkäksi menevä kuljetusaika, mutta lähettämisen hinta on huomattavan huokea verrattuna lentopikalähetyksiin.

Lentopikalähetykset

Perinteinen kuriirilähetys tavoittaa asiakkaat ympäri maailmaa vain parissa päivässä. Sen etuja ovat turvallisuus, seurattavuus ja usein myös joustavat luovutustavat asiakkaalle vastaanottopäässä. Hinnaltaan tämä vaihtoehto on selkeästi kallein, mutta kansainvälinen myynti edellyttää usein nopeita toimituksia ja jos lähetyksiä on paljon, on mahdollista neuvotella huokeammat hinnat palveluntarjoajan kanssa. Usein kuriirilähetysten hintaan kuuluu myös tullaus, jos lähetys suuntautuu EU:n ulkopuolelle, mikä helpottaa lähettämistä.

Digizer avuksi lähetysasioissa?

Digizer toimii verkkokauppiaiden apuna jo kolmatta vuotta, ja korkean kokonaisvolyymin ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme edulliset lähetyskulut hyväksi havaittujen kuljetusyhtiöiden kautta. Me Digizerillä uskomme, että verkkokauppiaan ei kannata käyttää kallisarvoista aikaansa logistiikan ostamiseen vaan ulkoistaa se ammattilaiselle. Tarjoamme kaikkia edellä mainittuja palveluita ja autamme sopivan kuljetustavan valinnassa.

Ota yhteyttä niin keskustellaan, miten voimme olla avuksi!

Blogiemme aiheita