Kuusi vinkkiä toimivampaan verkkokauppaan

Verkkokauppojen välinen kilpailu kovenee edelleen niin globaalisti kuin kotimaassakin. Käyttäjäystävällinen verkkokauppa on mainio keino erottautua kilpailijoista sekä kasvattaa konversioastetta. Näillä vinkeillä parannat verkkokauppasi käyttäjäkokemusta entisestään.

1. Satsaa toimivaan ja loogiseen verkkokauppa-alustaan

Suunnittele verkkokauppasi asiakaslähtöiseksi. Voit tarvittaessa pyytää asiakaspalautetta esimerkiksi erilaisilla kyselyillä ja kehittää kauppaasi entisestään saamasi palautteen pohjalta. Myöskään hidas sivusto ei palvele tarkoitustaan – lääkkeitä hitauteen löydät täältä!

2. Jaottele tuotteet selkeästi eri kategorioihin

Selkeä kategoriajako nopeuttaa oikean tuoteryhmän löytämistä ja lisää todennäköisyyttä siitä, että asiakas tilaa tuotteen juuri sinun verkkokaupastasi.

3. Varmista, että tuotekuvaukset sekä kategoriatekstit ovat kunnossa

Informatiivinen ja myynnillinen tuoteteksti helpottaa asiakkaan ostopäätöstä ja edistää myyntiä. Tuotekuvaukset sekä tuotekategoriatekstit ovat erityisen tärkeitä myös hakukonenäkyvyyden kannalta. Lue hakukoneystävällisestä tuotekuvauksesta aikaisemmasta blogikirjoituksestamme.

4. Panosta tuotekuviin

Laadukkaat tuotekuvat kasvattavat verkkokauppasi myyntiä. Lue lisää hyvän tuotekuvan ominaisuuksista täältä!

5. Huolehdi, että verkkokauppasi hakutoiminto hoitaa asiansa

Sisäisen hakutoiminnon merkitystä ei kannata vähätellä, sillä se helpottaa ostamista etenkin tilanteessa, jossa asiakas etsii juuri tiettyä tuotetta. Toimimaton hakutoiminto ajaa asiakkaasi suoraan kilpailijan syliin.

6. Sijoita asiakaspalvelun yhteystiedot helposti löydettäviksi

Esimerkiksi chat-ikoni sivun alareunassa on asiakkaalle näppärä tapa ottaa sinuun yhteyttä mahdollisissa ongelmatilanteissa tai lisätietoja etsiessään. Varmista myös puhelinnumeron, yhteydenottolomakkeen ja asiakaspalvelun sähköpostiosoitteen helppo löydettävyys. Tämä lisää luottamusta ja poistaa myynnin esteitä, sillä yhteystietosi ovat helposti saatavilla. Asiakaspalvelun avulla voidaan myös kerätä arvokasta palautetta liiketoiminnan kehittämistä varten.

Tarvitsetko apua verkkokauppasi kehittämisessä? Ota yhteyttä!

Blogiemme aiheita