Blogi voi kasvattaa verkkokauppasi myyntiä

Oletko harkinnut blogin ottamista osaksi verkkokauppasi markkinointistrategiaa? Mikäli et, niin sitä on hyvä harkita, sillä se todennäköisesti kannattaa. Vaikka blogin aloittaminen ja blogitekstien kirjoittaminen voi aluksi tuntua vaikealta, on blogista paljon hyötyä verkkokaupan markkinoinnissa. Syitä tähän on useita.

Verkkokaupan hakukonenäkyvyys kasvaa

Hakukoneet arvostavat sivuston pidempiä tekstikokonaisuuksia. Verkkokaupassa tällaisia tekstejä voi olla luonnostaan melko vähän, varsinkin, jos tuotetekstit ovat lyhyehköjä. Luomalla sivustolle säännöllisesti uusia blogitekstejä pidät verkkokauppasi ”hakukoneystävällisenä”. Jatkuvat tuoreet sisällöt parantavat näkyvyyttä.

Verkkokaupan blogissa on helppo kirjoittaa muun muassa verkkokaupan valikoimassa olevista tuotteista sekä niihin liittyvistä asioista. Tämä on erinomaista SEO-työtä, sillä kaupan tuotevalikoimaan liittyvät avainsanat esiintyvät tällöin laajalti blogissa olevissa teksteissä. Muista kuitenkin huolehtia siitä, että tekstien sisällöt ovat laadukkaita, eikä niissä toistella turhaan avainsanoja, sillä saman tekstin liiallinen toistaminen puolestaan heikentää näkyvyyttä.

Tuotevalikoima tulee paremmin esille

Blogiteksteihin on helppo upottaa linkkejä, joista lukija pääsee suoraan siihen tuotteeseen, josta tekstissä puhutaan. Näitä linkkejä kannattaakin lisäillä, sillä ne ohjaavat asiakkaan suoraan blogista ostoksille. Tämän lisäksi kannattaa blogin viereen, yläpuolelle tai alle lisätä esimerkiksi bannereita ja tekstiä, jotka kertovat lukijan päätyneen verkkokauppasivustolle, jossa ostosten teko on helppo aloittaa. Näin vaikkapa Googlesta blogiisi ensimmäistä kertaa päätynyt lukija ohjautuu blogitekstin kautta varmemmin ja nopeammin selailemaan tuotevalikoimaasi ja tekemään ostoksen.

Sisältö kiinnostaa verkkokaupan asiakkaita

Verkkokaupan asiakkaiden toivotaan tietysti pysyvän asiakkaina jatkossakin ja palaavan ostoksille. Blogi voi auttaa kauppaasi myös tässä. Sinulla on mahdollisuus luoda juuri sellaista sisältöä, joka kiinnostaa sinun verkkokauppasi asiakkaita. Voit esimerkiksi jakaa kaupan tuotevalikoimasta ja kohderyhmästä riippuen vaikkapa sisustus-, harrastus-, kauneudenhoito- tai treenivinkkejä, käyttöoppaita, erilaisia tarinoita ja käyttäjäkokemuksia. Lisäksi voit jakaa esimerkiksi kiinnostavaa tietoa kaupastasi sekä mukavia hetkiä sen arjesta. Blogin sisällöllä voidaan myös tuoda esiin asiantuntijuutta, ja siihen on mahdollista luoda kauppasi näköinen, muista erottuva persoonallinen ote.

Sisällöstäsi vakuuttuneet asiakkaat palaavat todennäköisemmin ostoksille, ja kiinnostava sisältö houkuttelee myös uusia lukijoita, jotka saattavat päätyä sivustollesi hakutulosten perusteella. Blogiteksteistä saat myös erinomaista, monipuolista sisältöä verkkokauppasi sosiaalisissa medioissa jaettavaksi. Voit kohdentaa tekstien mainontaa yleisölle, joka todennäköisimmin olisi sisällöstä ja tuotteistasi kiinnostunut.

Me Digizerillä voimme auttaa myös sinua verkkokauppasi blogin ylläpidossa. Mikäli toivot apua kirjoittamiseen, ota meihin yhteyttä!

Blogiemme aiheita