Google Shopping -mainokset avaavat uudet mahdollisuudet verkkokauppiaille

Google Shopping-mainokset avaavat verkkokaupoille mahdollisuuksia tuoda tuotteita esille hakukonemainonnassa myös visuaalisesti.

Google Shopping -mainokset ovat mainoksia, jotka näkyvät Googlen hakutuloksissa. Mainos on tavallaan tuotekortti, jossa on kuva ja hinta, sekä mahdollisesti myös muuta tekstiä.

Google odottaa, että mainoksia tehdään tietty määrä ja tämän jälkeen mainokset alkavat näkymään tuloksissa. Teksti- ja shopping -mainokset näkyvät hakutuloksissa yhtä aikaa, eivätkä poissulje toisiaan.

Mainosten hinnoittelu toimii samalla tavalla kuin tekstimainoksissa klikkihinnoilla ja hinta määräytyy huutokauppapohjaisesti. Klikkihinnat ovat samaa hintaluokkaa tekstimainonnan kanssa tai jopa halvempia.

Shopping-mainokset

Mainokset koostuvat tuotekuvasta, tuotenimestä, tuotteen hinnasta, kaupan nimestä ja mahdollisesti arvosteluista. Kuvilla on Shopping-mainoksissa suurin merkitys, joten kuvien laatu kannattaa tarkistaa. Googlella onkin tietyt kriteerit tuotekuvien laadulle.

Esimerkkejä Google Shopping-mainoksista:

Mainoksia voi käyttää ainoastaan fyysisiin tuotteisiin eli palveluita ei voi myydä Shopping-mainosten kanssa.

Shopping-mainosten rakentaminen – Mitä tarvitaan?

1. Google Merchant Center -tilin luominen

2. Automaattisesti päivittyvän tuotefiidin luominen ja vieminen Merchant Centeriin.

Useissa verkkokauppa-alustoissa on valmiina olemassa ominaisuus tuotefiidin luomiseen.

Pakolliset tuotetiedot, mitä fiidin pitää sisältää:

  • Tuote ID
  • Tuotteen nimi
  • Tuotekuvaus
  • Linkki laskeutumissivulle
  • Tuotekuvan URL-osoite
  • Tuotteen saatavuus
  • Hinta

Muita mahdollisia tuotetietoja, mitä voi käyttää

3. Google Ads -tilin ja Merchant Centerin linkitys

4. Kampanjoiden luominen Google Adsissa

5. Mainonnan seuranta, optimointi ja kehittäminen

 

Ota yhteyttä – autamme mielellämme Google Ads -markkinoinnin aloittamisessa ja jo olemassa olevien tilien kehittämisessä!

Blogiemme aiheita