Tuotetekstit kuntoon Shopping-mainontaa varten

Aiemmin kerroimme blogissa Google Shopping Ads -mainontaan sopivista tuotekuvista. Myös tuotetekstien tulee olla kunnossa, jotta Shopping-mainonta toimii. Lue alta vinkkejä siihen, miten saat tuotevalikoimasi näkymään Shopping-mainonnassa mahdollisimman tehokkaasti ja kokonaisvaltaisesti käyttämällä sopivia tuotetekstejä.

 

Mahdollisimman kuvaava tuotenimi

Tuotenimiä ei saisi kirjoittaa kokonaan isoilla kirjaimilla (eli caps lockilla). Google kertoo syyksi sen, että nämä saattavat käyttäjän mielestä viestiä epäluotettavuudesta, ja ne voivat luoda myös mielikuvia roskapostista. Muun muassa lyhenteissä on isolla kirjoittaminen kuitenkin sallittua.

Varmista, että tuotenimi kuvaa tuotetta mahdollisimman hyvin ja sillä kielellä, jonka kohderyhmälle mainostetaan (esim. “Lasten collegehousut” tai “Mikroaaltouuni, musta”). Laita tuotenimen eteen myös brändin nimi. Tuotteen nimessä ei saa sen sijaan käyttää mainostekstiä (esim. “nyt alehintaan” tai “ilmainen toimitus”).

 

Asiakkaalle hyödyllinen ja siististi muotoiltu tuoteteksti

Tuotekuvauksen tulee sisältää tekstiä vain kyseisen tuotteen tarkentaviin ominaisuuksiin liittyen. Siinä ei näin ollen saa lukea esimerkiksi: “Hyödynnä kevätale nyt!”, “Yrityksellämme on pitkä historia urheilutarvikkeiden myynnissä.” tai “Katso myös valikoimamme muut laadukkaat nilkkasukat!”. Kirjoita asiantuntevaa ja oikeakielistä tekstiä ilman turhia kikkailuja. Pyri kertomaan tuotteesta kaikki olennainen, jotta asiakkaalla on helppo tehdä ostopäätös.

Tuotetekstissä kannattaa käyttää hallitusti tuotteen synonyymejä, mikäli tuotetta voidaan hakea Googlesta usealla hakusanalla. Esimerkiksi lenkkareiden tuotetekstiin voi lisätä sopiviin kohtiin sanan “lenkkitossut” tai “juoksukengät”, mikäli nämä sanat kuvaavat tuotetta hyvin ja ne ovat lisättävissä tekstiin luonnollisesti, ilman häiritsevää avainsanojen tunkemista. Vieraskielisten sanojen käyttöä tulisi välttää, mikäli ne eivät ole yleisesti kielessä tunnettuja.

Tärkeimmät tiedot tuotteesta kannattaa laittaa tekstin alkupuolelle. Esimerkiksi tuotteen koko tai väri on hyvä mainita tekstissä tai otsikossa, sillä tällöin tuote näkyy varmemmin vaikkapa haulla “lasten keltaiset collegehousut” tai “collegehousut koko 86”. Samoin kuten tuotenimessä, myöskään tuotekuvauksessa ei saa käyttää isoilla kirjaimilla kirjoitettua tekstiä.

 

Ulkoista Google Shopping -mainonta asiantuntijalle

Oletko kiinnostunut Shopping Ads -mainonnasta? Me autamme sinua saamaan verkkokauppasi tuotteet näkyviin suositussa Googlen Shopping -mainonnassa. Ota yhteyttä Digizerin tiimiin, niin aloitetaan tuotteidesi tehokas Google-mainonta!

Lue myös vinkit tehokkaaseen Display-mainontaan.

Kirjoittanut: