Tuotekuvat kuntoon Shopping-mainontaa varten

 

Google Shopping Ads -mainonta rantautui Suomeen hieman yli vuosi sitten, ja siitä on tullut odotetustikin suosittu mainostuskanava verkkokauppamaailmassa. Shopping-mainonta on tuonut verkkokaupoille, hakukoneoptimoinnin ja tuotteiden houkuttelevuuden rinnalle, myös kolmannen syyn, miksi tuotekuvien ja tuotetekstien laatuun tulee kiinnittää erityistä huomiota.

 

Shopping Ads -mainonta vaatii laatua verkkokaupan tuotesivuilta

Jotta verkkokaupan tuotteet näkyvät Shopping-mainonnassa, täytyy tuotetekstien ja tuotekuvien olla riittävän laadukkaita ja Googlen vaatimusten mukaisia. Kun nämä seikat ovat kunnossa, myös kauppaasi saapuvat asiakkaat saavat parempaa infoa tuotteistasi. Tämä voi vaikuttaa myyntiisi positiivisesti, joten tuotesivuihin kannattaa panostaa useammastakin syystä.

 

Lue alta vinkit Shopping-mainontaan sopivista tuotekuvista. Tulemme myöhemmin kertomaan blogissamme myös siitä, miten tuotetekstit saa kuntoon Shopping-mainontaa varten. Seuraa siis blogiamme jatkossakin!

 

Tuotekuvan tulee olla oikean kokoinen

Shopping-mainokseen vaadittavan tuotekuvan tulee täyttää tiettyjä kriteereitä. Google on tarkka tuotekuvista, sillä asiakkaat tekevät ostopäätöksiä usein juuri näkemiensä kuvien perusteella. Tuote hylätään Shopping-mainonnassa, mikäli sen tuotekuva on liian pieni.

 

Shopping-mainokseen tulevan tuotekuvan koko tulee verkkokaupassa olla vähintään 100 x 100 pikseliä. Mikäli kyse on vaatteesta, kuvan tulee olla vähintään 250 x 250 pikselin kokoinen. Kuvien koko ei saa kummassakaan tapauksessa ylittää 64 megapikseliä. Lisäksi kuvien tiedostokoko voi olla korkeintaan 16 Mt. Mikäli kaupassasi on jo liian pieniä kuvia, näet niistä listan Merchant Centerin Diagnostics-välilehden kautta ja voit vaihtaa kuvat isompiin.

 

Kuvanlaatu tulee olla riittävä

Varmista tuotekuvan kuvanlaadun riittävyys. Huono kuvanlaatu ei välttämättä estä tuotemainosta näkymästä, mutta varmistat näkyvyyden ja mainonnan tehokkuuden vaihtamalla tilalle parempilaatuisen kuvan. Myös kauppasi heikkolaatuiset kuvat näet Merchant Centerin kautta. Hyväksyttyjä kuvaformaatteja ovat .bmp, .gif, .jpg/.jpeg, .png ja .tif/.tiff.

 

Kuvaa ei saa suurentaa, eikä siinä saa olla tekstiä, reunuksia, logoa tai vesileimaa. Kuvassa tulee olla yksivärinen vaalea, valkoinen tai harmaa tausta, ja valaistuksen tulee olla hyvä. Kuvassa saa esiintyä vain yksi tuote. Jos kyseessä kuitenkin on tuotepaketti, tulisi kaikkien paketin osien tai sen koko sisällön näkyä kuvassa. Varmista myös, että tuotekuva ei ole pikselöitynyt eikä siinä ole muita kuvavirheitä.

 

Meiltä sopivat tuotekuvat ammattitaidolla – Ota yhteyttä!

Digizer on tuotteiden valokuvauksen asiantuntija. Meiltä saat Shopping-mainontaankin soveltuvat tuotekuvat verkkokauppaasi edullisesti ja helposti. Lue lisää kuvauspalvelustamme!

 

Oletko kiinnostunut tuotekuvien uusimisesta ja Google Shopping Ads -mainonnasta? Me toteutamme muun muassa nämä palvelut verkkokaupallesi. Ota yhteyttä Digizerin tiimiin!


Kirjoittanut:
Julie