Huippukaluste

Huippukaluste.fi on osa 1985 perustettua Kaluste-Valiot Oy:tä, joka sai käytännössä alkunsa kajaanilaisen omakotitalon autotallista. Vuonna 2007 huonekaluliike laajensi toimintaansa myyntijohtajan Jukka Hutun ohjaksissa, kun verkkokaupan perustaminen tuli ajankohtaiseksi.

Kainuulaisen Huippukalusteen myynti ja kävijämäärät kasvoivat verkkokaupan digipaketti -palvelun myötä

Noin viisi vuotta sitten Digizerin nykyinen myyntijohtaja Oskari Ilomäki päätti kilauttaa kylmäsoiton.

Hän näppäili puhelimeensa kainuulaisen huonekaluliikkeen, Huippukalusteen myyntijohtajan Jukka Hutun numeron ajatuksenaan tarjota verkkokaupalle myynnin kasvua digimarkkinoinnin avulla.

Digizerin tarina oli tuolloin vasta alussa, ja Huippukalusteella oli jo olemassa oma markkinoinnista vastaava kumppaninsa. Oskari oli kuitenkin päättäväinen ja uskoi, että asiakas saisi paremmat tulokset Digizerin palveluiden avulla – ja näin kävikin.

Ensimmäisenä Oskari sai ratkaistua asiakaspalvelun ongelman tarjoamalla asiakkaalle chat-palvelujärjestelmää. Tuosta hetkestä käynnistyi kauaskantoinen yhteistyö, ja tänä päivänä Huippukaluste hyödyntää lähes kaikkia Digizerin tarjoamia verkkokaupan palveluita.

Digimarkkinoinnin ulkoistaminen helpottaa verkkokauppiasta

– Ajattelen, että on paras tehdä sitä, mitä itse osaa parhaiten ja jättää muut työt ammattilaisille, Jukka Huttu toteaa leveällä Kainuun murteella.

Seuraavaksi yhteistyötä laajennettiin Facebook-mainontaan ja Google Ads -mainontaan. Pelkkä Google Ads ei aina riitä tavoittamaan tarpeeksi suuria joukkoja, mutta yhdessä Facebook-mainonta ja Google Ads ovat lyömätön parivaljakko, kun tarkoituksena on verkkokaupan myynnin edistäminen.

Facebook-mainonnan avulla Digizer

  • tavoitti suurempia verkkokaupan ostajajoukkoja
  • testasi verkkokaupan uusia kohderyhmiä
  • kohdisti mainontaa jo verkkokaupassa vierailleille asiakkaille
  • sai kainuulaiselle huonekaluliikkeelle paljon näkyvyyttä.

Facebook-mainonnassa erittäin tärkeä työkalu on Facebook-pikseli. Pikselin avulla somemarkkinoijamme pystyy esimerkiksi tarkastelemaan seuraavia seikkoja:

  • miten verkkokaupan myynti kasvaa
  • paljonko verkkokauppaan tulee klikkauksia
  • kuinka monta kävijää verkkokaupassa on
  • syntyykö liidejä
  • kasvaako verkkokaupan tulot
  • montako sivukatselua verkkokauppa saa.
Google Ads konversioiden kehitys Digizerin avulla
Huippukalusteen Google Ads -konversioiden kehitys vuoden takaisesta. Tummanpunainen palkki kuvastaa nykyhetkeä, vaalea vuoden takaista.
Facebook konversioiden kehitys Digizerin avulla
Huippukalusteen Facebook-mainonnan konversioiden kehitys vuoden takaisesta. Tummanvihreä palkki kuvastaa nykyhetkeä, vaalea vuoden takaista.

Kun Facebook-mainonta ja Google Ads alkoivat rullata lupaavasti, Huippukaluste keskitti lisää verkkokaupan ydintoimintoja Digizerin katon alle.

Seuraavaksi aloimmekin tehdä huonekaluliikkeelle hakukoneoptimointia, blogitekstejä, uutiskirjeitä ja Google Shoppingia. Huippukaluste ulkoisti Digizerille myös asiakaspalvelun.

Viimeisimpänä, keväällä 2021, Huippukaluste halusi laajentaa sisällöntuotantoaan, ja nyt Digizer toteuttaa verkkokaupalle erilaisia sisällöntuotannon kokonaisuuksia, kuten ostajan oppaita. Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on omiaan parantamaan hakukonenäkyvyyttä ja sitä kautta lisäämään myyntiä.

Lopputulos: verkkokaupan digipaketti -palvelu on tuonut asiakkaalle selvää ja näkyvää tulosta

Tulokset ovat ilo silmälle, sillä Huippukaluste-verkkokaupan kävijämäärä on kasvanut 34,3 % vuoden sisällä. Myös konversiomäärät ovat nousseet noin 30 % vuoden takaisesta.

Havainnollistettu kuva kokonaiskävijämäärästä verkkokaupan nettisivuilla
Verkkokaupan kävijäliikenteen kasvu aikavälillä toukokuu 2020–toukokuu 2021.

Orgaaninen kävijämäärän kasvu, eli kävijämäärät ilman maksettua mainontaa ovat nousseet peräti 39 %, mikä korreloi sisällöntuotannon ja sivujen optimoinnin suurta merkitystä.

Havainnollistava kuva orgaanisesta kävijämäärästä nettisivuilla
Orgaanisen kävijämäärän kasvu aikavälillä syyskuu 2020–maaliskuu 2021.

Huippukalusteen myyntijohtaja Jukka Huttu on ollut tyytyväinen yhteistyöhön. Palvelu on toiminut hänen sanojensa mukaan hyvin, ja digimarkkinoinnista on tullut selvää kasvua verkkokaupalle.

– Kun panoksia laitetaan markkinointiin, niin täytyyhän sen ollakin tuloksellista. Ei yhteistyötä olisi muuten järkevää ylläpitää, verkkokauppias summaa.

Samaan syssyyn hän suosittelee muitakin yrittäjiä ulkoistamaan toimintojaan, jotta kauppias saa keskittyä itse olennaiseen eli omaan myyntityöhönsä, verkkokaupan hoitoon ja kalusteostoihin.

Haluatko sinäkin keskittää verkkokaupan ydintoimintoja saman katon alle? Tutustu lisää verkkokaupan digipakettiin!