Black Week ja Black Friday asiakaspalvelussa

Vaikka ihmiset suuntasivat ostoksille myös kivijalkakauppoihin, moni tekee varmasti tämän vuoden joulu- ja muut ostokset verkossa koronaviruksen aiheuttamien rajoitusten takia. Tätä ennakoitiin myös ennen Black Weekiä tiimissämme lisäämällä valmiutta hoitaa isompaa kontaktimäärää. Muutosten tekeminen onnistuu nopealla aikataululla porukan joustavuuden takia, joten olimme valmiita!

24/7-aspaamme lisättiin Black Fridayn ajaksi yksi asiakkuus, jonka aspaa hoidamme normaalisti rajoitetummin ajoin, sillä odotettavissa oli, että kontaktimäärät kasvavat runsaasti. Ennusteet pitivät paikkansa, sillä kävijämäärä verkkokaupassa nousi 30 % ja chattien määrä 40 %. Kauppakin kävi, ja verkkokauppa tahkosi hyvän tuloksen viikon kestäneen tarjouskampanjansa aikana.

Kansainvälisesti Black Friday on vielä isompi juttu kuin Suomessa. Se näkyi myös kansainvälistä verkkokauppaa pyrittävän asiakkaamme kohdalla USA:n asiakkaiden heräillessä omille ostoksilleen illalla Suomen aikaa; kun päivän kiireistä oli selvitty, oli ilta- ja yötiimin aika ryhtyä palvelemaan Atlantin toisella puolella asuvia asiakkaita. Hyvien tarjousten ja nopean asiakaspalvelun ansiosta verkkokaupan kaikki Black Week -tarjoukset myytiin loppuun nopealla tahdilla, eli hyvää tulosta tuli sielläkin!

Yhteydenpito asiakkaidemme kanssa oli ennen Black Weekiä tiivistä, kun saimme tietoja tulevista kampanjoista, mutta myös sen jälkeen, kun olemme palaveeranneet tuloksista. Iloksemme saimme huomata, että todella monella asiakkaalla kontaktimäärä ja sitä kautta myös myynti kasvoi, eli olemme voineet olla auttamassa asiakkaitamme ja antamassa lisäarvoa omalla toiminnallamme heidän verkkokaupalleen.

Seuraava iso ostoryntäys onkin jo ovella joulukaupan alkaessa kiihtyä. Jos sinäkin tarvitset apua asiakaspalvelun kanssa, nyt kannattaa tarttua vielä voimassa olevaan Black Friday -kampanjaamme: tarjoamme ulkoistetun asiakaspalvelun koko loppuvuodeksi 1500 eurolla!

Blogiemme aiheita