Asiakaspalvelun ulkoistaminen - ASPA Pro

Ammattitaitoista asiakaspalvelua verkkokaupallesi

Miksi sulkea asiakaspalvelu toimiston sulkeutuessa tai illalla, kun asiakkaanne ovat vielä tutkitusti sivustollanne tai kaupassanne?
Ei väliä, onko joulu tai juhannus – asiakaspalvelumme palvelee!

Asiakaspalvelu ja siinä käytettävät palvelukanavat räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan.

Asiakaspalvelun kanavat erilaisiin tarpeisiin

Palvelumme kautta voit ulkoistaa kaiken yrityksenne asiakaspalvelun hoidettavaksemme. Koemme asiakkaiden palveluodotusten muuttuvan nopeasti, varsinkin digitalisoituvassa maailmassa, joten asiakaspalvelijamme ovat paikalla silloin, kun asiakkaannekin ovat. Asiakaspalvelupakettimme yksi tärkein osa-alue on muovautuminen yritysten muuttuviin tilanteisiin ja tarpeisiin. Me voimme palvella asiakkaidemme tarpeita aina heidän omista lähtökohdistaan. Olemme avoimia hoitamaan yhtä yrityksenne asiakaspalvelukanavista tai vaikkapa jokaista niistä. Tämän lisäksi useat asiakkaamme hoitavat oman tiimin voimin asiakaspalvelua arkisin kello 6:00-16:00, jolloin Digizerin asiakaspalvelutiimi nousee kuvaan iltaisin kello 16:00-24:00 sekä viikonloppuisin. Muista: Asiakaspalvelun välitön reagointi asiakkaan tarpeisiin voi olla juuri se asia, jolla erotut kilpailijoista sekä saat lisäarvoa ja lisämyyntiä yrityksellesi. 

Chat-asiakaspalvelu

Sähköposti-asiakaspalvelu

Puhelinasiakaspalvelu

Someasiakaspalvelu

Helppo ja nopea aloitus!

Asiakaspalvelun käynnistys tapahtuu 1-2 viikossa. Aloituspalaveri mukaanlaskettuna asiakaspalvelun käynnistys vie ainoastaan n. 1,5h asiakkaan aikaa.

Asiakaspalvelun sydämessä on aloitusvaiheessa perustettu Knowledge Base. Digizerin tiimi ylläpitää Knowledge Basea itsenäisesti. Asiakkaalla on pääsy ja mahdollisuus päästä päivittämään sisältöä.

“Digizerin tiimi ratkaisee loppuasiakaskontaktit sovitusti ja ohjaa esimerkiksi reklamaatiot tarvittaessa verkkokauppiaalle. Knowledge Basea päivitetään jatkuvasti ja tiimin ratkaisuprosentti kasvaa parissa kuukaudessa erinomaiselle tasolle.” 

Minna Lehto-Rautio

Customer Service Team Leader

Miksi kannattaa ulkoistaa asiakaspalvelu?

Nykypäivän digitaalisessa maailmassa noin puolet verkkokaupan kävijöistä olettaa, että sivuilta löytyy chat-asiakaspalvelu. Se on myös asiakkaiden suosima yhteydenottokanava, sillä chat on kaksi kertaa suositumpi väylä olla yhteydessä yrityksen asiakaspalveluun verrattuna sähköpostiin ja jopa neljä kertaa puhelukontaktia suositumpi.

 

Chatin merkitystä ei siis kannata väheksyä. Moni yritys pitää sitä edelleen mukavana lisäkanavana, mutta yhä useampi asiakas haluaa käyttää sitä ensisijaisena ja jopa ainoana kommunikointikanavana. Chatissa kysymyksiin saa vastauksen nopeasti ja usein mahdolliset pulmat tilauksen tekemisen kanssa saadaan ratkaistua saman tien.

 

Meidän kokemuksemme mukaan noin 2 % sivuston kävijöistä käyttää chat-asiakaspalvelua. Kaikista näistä chateista me saamme ratkaisua noin 80 %, eli nämä kontaktit saadaan ratkaistua verkkokauppiaan puolesta niin, etteivät ne aiheuta mitään toimenpiteitä. Loput 20 % voivat olla tarjouspyyntöjä tai liidejä, eli chatilla on myös merkittävä kaupallinen potentiaali. Ulkoistamalla chat-asiakaspalvelun meille verkkokauppias saa siis lisättyä verkkokauppansa konversiota, parannettua asiakaskokemusta ja vapautettua omaa aikaansa muuhun, kun jokaiseen asiakaskontaktiin ei tarvitse itse vastata. Asiakaspalvelun ulkoistus on myös riskitöntä, sillä meillä on kuukauden irtisanomisaika ja sopimuksen saa irtisanoa mistä tahansa syystä.

 

Näin saatte asiakaspalvelun käyttöönne:

Tarpeen määritys

Pidämme asiakkaamme kanssa palaverin, jossa määritellään käytettävät kanavat ja asiakaspalveluajat sekä asetetaan tärkeimmät tavoitteet palvelulle.

Palvelun asennus

Toteutamme tarvittaessa kaikki palvelun käyttöönottoon liittyvät tekniset ja sisällölliset tehtävät, jotta aloittaminen on mahdollisimman jouhevaa.

Muut tarvittavat toimenpiteet

Suunnittelemme ja toteutamme tarvittavat visuaaliset ja sisällölliset määrittelyt, esimerkiksi chatin ulkoasun, yhdessä asiakkaamme kanssa.

Viestien sisällön sekä
vasteajan määrittely

Sovimme yhdessä asiakkaamme kanssa palvelun vasteajan sekä käymme läpi tarkemman ohjeistuksen asiakaspalvelun viestien sisällöstä.

Koulutuspalaveri asiakaspalvelu-
tiimillemme

Asiakas ja tiimimme käyvät yhdessä läpi tehtävät ja toimenpiteet, jotta osaamme palvella asiakkaitanne parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Palvelun käyttöönotto ja kehittäminen

Kehitämme palvelua jatkuvasti sen käyttöönoton jälkeen sekä raportoimme palvelun tuloksista asiakkaalle yhdessä sovitulla tavalla.

Chat-asiakaspalvelun seuranta

Chat-asiakaspalveluumme on mahdollista räätälöidä myös tarkkaa seurantaa. Olemme kehittäneet mallin, jonka avulla nähdään, kuinka moni asiakaspalveluchatissa asioineista ihmisistä on päätynyt ostamaan tuotteen saman istunnon kautta. Käytännössä voimme siis seurata, montako chatkeskustelua asiakaspalvelussa käydään keskimäärin yhtä myyntitapahtumaa kohden. Näin voidaan perinteisen asiakaspalvelun lisäksi myös seurata, paljonko asiakaspalvelun kautta tulee myyntitapahtumia.

Asiakaspalvelutiimimme raportoi sovitusti kontaktimääristä, vasteajoista sekä konversioista, jotta asiakkaamme pysyy ajan tasalla palvelun toiminnasta jatkuvasti.

Hinnoittelu - eCommerce ASPA

BASIC

• Chat-työkalun asennus ja käyttö

• Knowledge Basen rakennus ja ylläpito

• Tapaaminen asiantuntijan kanssa 3kk välein

• Kontaktiraportti kuukausittain

• Aukioloaika 06-24

 

alk.500€/kk

(sis. 100 kontaktia, ylimenevät 4€/kontakti)
Aloitusmaksu 300€

PREMIUM

• Chat-työkalun asennus ja käyttö

• Knowledge Basen rakennus ja ylläpito

• Sähköposti-asiakaspalvelu

• Kuukausittainen tapaaminen asiantuntijan kanssa

• Laajennettu raportointi

• Aukioloaika 06-24

alk.1200€/kk

(sis. 300 kontaktia, ylimenevät 3,5€/kontakti)
Aloitusmaksu 500€

EXCLUSIVE

Kaikki mitä PREMIUM-paketissa + räätälöitävät palvelut.

Näitä ovat esimerkiksi:

• Muut kanavat: Puhelin, Facebook, WhatsApp

• Kustomoitu Chat bot

• "Tunne asiakkaasi" -palvelu

• Jälkihoitopalvelut

• Asiakkaan tilausjärjestelmän kautta tehtävät muutokset

 

Myynnin puhelinnumero:

Oskari Ilomäki

[email protected]
+358 50 353 3309
Sales Director

Hermanni Härkönen

[email protected]
+358 50 449 5023
Senior Account Manager

Mikko Suomalainen

[email protected]
+358 50 304 9169
Account Manager

Ota yhteyttä!